A PwC közleménye szerint Magyarországon a másfél évvel ezelőtti jelentős áremelkedést követően most újra emelkedő tendencia jelei mutatkoznak. Jelenleg az éves növekedési ütem 2,5 százalékos.
Az elmúlt két évben az új autók forgalma enyhén visszaesett Magyarországon. A mini és kiskategóriás autók piacán érezhető csökkenést a korábban meglehetősen alacsony forgalommal bíró nagyobb autók iránti igény növekedése ellensúlyozta.
Más országok autópiacaival ellentétben Magyarországon az egyterűek iránti kereslet nem emelkedett az elmúlt egy évben. Emellett a dízelüzemű autók továbbra is egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, a benzinesek rovására.
A közlemény szerint az új autók európai átlagára 2005 harmadik negyedévében 4,4 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, legfőképpen az új modellek árfelhajtó hatása miatt.
A PricewaterhouseCoopers Újautó Árindexe alapján Európa legdrágább autópiaca továbbra is Dánia, ahol az árak 93 százalékkal haladják meg az eurózóna átlagárát. A harmadik negyedévben – meglepetésre – a svájci autópiac számított a legolcsóbbnak.
Az öt legnagyobb európai ország autópiaca meglehetősen vegyes képet mutat. Németországban és Franciaországban egyaránt 3 százalék feletti áremelkedés mellett enyhén növekedett a forgalom. Spanyolországban mind a forgalom, mind az árak erőteljesen nőttek. Az olasz autópiac forgalma éves szinten mintegy 5 százalékot esett, a kontinens legdinamikusabb áremelkedését produkálva. Nagy-Britanniában a folytatódó forgalomcsökkenés ellenére az árak újból emelkedni kezdtek.
Éves szinten Kelet-Európában a forgalom jelentősen visszaesett, Lengyelországban 30 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Az új autók átlagára összességében az európai átlag alatt maradt.