Lichtenberger Irén, a Seiko magyarországi forgalmazója, a TMC Kft. ügyvezetője a trendekről szólva elmondta, hosszú távon a márkás órák meg fogják őrizni piacukat, az olcsóbb órák közül pedig a divat kategória térnyerése várható.
Lichtenberger kitért arra, hogy a Seiko általuk forgalmazott három különböző márkája különböző árkategóriákat takar. A 20 ezer forintos árig terjedő kezdő árkategória forgalma az utóbbi három évben megduplázódott, és a 150 ezer forint feletti, csúcskategóriás órák forgalma is növekedett. Hozzáfűzte: míg az olcsóbb óráknál a darabszámos értékesítés növekszik, addig a drágább kategóriákban az eladási érték nő a darabszámos csökkenés mellett.
A társaság ügyvezetője azt mondta, egy európai uniós felmérés szerint az óramárkák ismertségi sorrendjében a Rolex vezet, a második a Swatch, a harmadik az Omega, és a negyedik a Seiko, míg a kedveltséget tekintve Swatch, Seiko, és Omega a sorrend.
Az ügyvezető szerint a magyarországi órakereskedelem nagyságáról nincs statisztika, de a régi, monopol helyzetben lévő vállalati adatok aktualizálása alapján, szakmai becslés szerint a márkás órák piaca 100-150 ezer darab, míg az olcsó, sokszor névtelen óráké mintegy 1 millió darab évenként.
Magyarországon hamisóra-gyártás Lichtenberger szerint nem létezik, de hamis órák időről időre megjelennek a piacon. Régebben Magyarországon átlagban 10-15 évenként vásároltak órát az emberek, akkor is csak jeles alkalmakkor. Ma már sokan megengedhetik maguknak, hogy gyakrabban cseréljenek órát, és egy embernek akár több órája is van különböző alkalmakra. Az ajándékozási szokás ma csak a márkás óráknál maradt meg. Az óra eredeti szerepe lassan másodlagossá vált, és inkább divat-kiegészítőként funkcionál.
Itthon is viszik a luxusórákat
Utolsó frissítés:
Az órapiac stagnálása mellett a kereslet a drágább órák irányába tolódott el. A középáras kategória forgalma csökken, míg a csúcs- és a kezdőár-kategória piaca bővül.