Barátaink tanácsa alapján választunk biztosítót

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar lakosság legnagyobb arányban továbbra is a barátok, illetve ismerősök ajánlása alapján dönt arról, hogy mely biztosítóval kössön megállapodást - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.

A GfK Hungária negyedévente publikált Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című felmérése – többek között – a lakosság biztosítótársaságokhoz való viszonyulását, a különböző biztosítási formák kedveltségét, és a különböző szolgáltatások igénybevétele mögött álló motivációkat méri, s elemzi. A legfrissebb, 65. számú jelentés a harmadik negyedévben tapasztalt tendenciákról tájékoztat.

A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az előző, II. negyedévhez képest a személyes biztosítással rendelkezők körében enyhén nőtt az elérésre szóló életbiztosítással, a vegyes életbiztosítással, és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya. Ezzel szemben mintegy 4 százalékponttal – 28 százalékról 24 százalékra – csökkent a nyugdíjbiztosítással rendelkezők köre.

Az előző negyedévhez képest 3 százalékponttal – mintegy 66 százalékra –  emelkedett a lakásukat, illetve házukat biztosító háztartások aránya. Közel minden második háztartás kötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítást, s 11 százalékuk CASCO-t. Változatlanul csupán 8 százalékot tett ki azoknak az aránya, akik az elmúlt év során utasbiztosítást kötöttek.

Az elkövetkező két évben biztosítást kötni szándékozók körében még mindig a lakás- és házbiztosítás a legnépszerűbb – a megkérdezettek 27 százalékának tervei között szerepel e biztosítástípus. A tervezett biztosításkötések formáit illetően második helyezett a vegyes életbiztosítás (19 százalék jelölte meg), harmadik pedig a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (16 százalék). Ez utóbbi biztosítási fajtát kötni szándékozók aránya az elkövetkező két évben autóvásárlást tervezők arányára enged némiképp következtetni.

A kutatók kíváncsiak voltak a biztosítótársaságok megítélésének, és a jövőbeni biztosító-választásnak a szempontjaira is. A saját biztosítójukat szimpatikusnak találók mintegy 32 százaléka hivatkozott a szimpátia alapjaként a cég jó nevére. A pozitív megítélés okaként második legnagyobb arányban a megbízhatóságot (27 százalék), a ranglista harmadik helyén pedig a cég által nyújtott kedvező feltételeket (26 százalék) említették.

A biztosítótársaságot választani készülők többsége – mintegy 46 százaléka – a barátok és ismerősök ajánlásai alapján dönti el, melyik társasággal köt megállapodást. A megkérdezettek megközelítőleg negyede (27 százaléka) kér tanácsot biztosítási üzletkötőtől egy ilyen döntés meghozatala előtt.