A felmérésben 41 nemzetközi intézet kutatói vettek részt, és 141 kritérium alapján 171 országban működő mintegy 2500 banki honlapot elemeztek - olvasható a felmérés eredményeiről kiadott közleményben.
© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar |
A magyarországi felmérés vezetője a Pécsi Tudományegyetem professzora, Rekettye Gábor, a marketing tanszék vezetője volt, a tanulmány elkészítésében pedig közreműködött Pintér Éva, a Vállalati Gazdaságtan és Számvitel tanszék tanársegédje.
„A bankok sikeresen használják az internetet, de ma, a globalizáció korában még hiányzik egy általános, egész világra kiterjedő stratégia” – állapította meg a nemzetközi kutatás vezetője, Uwe Kamenz professzor.
A felmérés alapján az első helyet megosztva két bank szerezte meg, amelyek – egy előre felállított kritérium-rendszerben – a maximálisan elérhető 100 pontból 73 pontot értek el: a Bank Millennium (Lengyelország), és a Wachovia Corporation (USA). Őket követi közvetlenül a Raiffeisen Bank Rt., amely minimális lemaradással 72 pontot kapott, és az előkelő harmadik helyre került.
A 100 pont négy terület értékeléséből adódik: külső megjelenés, kezelhetőség, interaktivitás (ezekre maximálisan 20-20 pontot lehetett kapni) és tartalom (maximum 40 pont).
© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar |
A magyarországi bankok internetes megjelenéséről szóló részfelmérés szerint az első helyet a Raiffeisen Bank Rt. kapta, második és harmadik helyre pedig a Takarékbank Rt., és a K&H Bank Rt. került.
Érdekes, hogy a CIB Bank Rt. nem került fel az első tíz magyar bank toplistájára, bár az olasz tulajdonú pénzintézet a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Klub pályázatán 2004-ben és 2005-ben is elnyerte az Év honlapja díjat.
A magyarországi bankok átlagosan 10,6 pontot értek el a kezelhetőség, 15,8 pontot a tartalom, 6,0 pontot az interaktivitás és 7,9 pontot a megjelenés szempontjából. Az eredményeken még lehet és szükséges is javítani, de összességében pozitív a magyar bankok értékelése. A teljes tanulmányt 2006. januárban hozzák nyilvánosságra.