A csoport kamat- és adófizetés, az értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) a tervek szerint meghaladja a 3,5 milliárd dollárt. A Mol a nemzetközi számviteli szabványok (IFRS) szerint készült 2004. évi konszolidált beszámolójában 358,2 milliárd forint (jelenlegi árfolyamon 1,68 milliárd dollár) EBITDA-ról adott számot.
A hatékonyság növelését a költségek csökkentésével és az eszközök jobb kihasználásával kívánja elérni az olajtársaság. A növekedési célok között a szénhidrogén-termelés megháromszorozása, a finomított termékek eladásának megduplázása szerepel. Ennek érdekében 5,4 milliárd dollárt fordít meglévő eszközeinek korszerűsítésére és azok bővítésére a társaság.
A Mol az eladósodottsági mutatóját 30 százalék alatt kívánja tartani, megőrizve hitelminősítésének befektetési kategóriáját. Tavaly a nettó eladósodottság mértéke 24,4 százalék volt a társaság éves beszámolója szerint.
A kutatás-termelés üzletágban a szénhidrogén- kőolaj- és gáztermelést napi 300 ezer kőolaj hordóegyenértékre kívánják növelni. A Mol 2004-ben napi átlagban 110,6 ezer kőolaj hordó-egyenértéket termelt. A stratégiai terv szerint az olaj és gázkészleteit 900 millió kőolaj hordó-egyenértékűre akarja emelni, miközben a készletpótlási költségeket 6,5 dollár kőolaj hordó-egyenértéken tartja.
A Mol az INA-val együtt új társasági akvizíciókon keresztül a kelet-európai régióban akarja növelni kutatási-termelési tevékenységét és a tervek szerint a kutatás-termelés a csoport EBITDA-jához több mint 40 százalékkal járul hozzá.
A feldolgozási és kereskedelem területén a mennyiségi cél a finomított termékek eladásában több mint napi 500 ezer hordó. A Mol-csoport 2010-re 1500 töltőállomásból álló hálózattal rendelkezik majd a finomítói ellátási területén. A cégcsoport 2004-ben Magyarországon 357 töltőállomással rendelkezett, Szlovákiában további 281, a régióban összesen 812 töltőállomást üzemeltett.
A petrolkémiai üzletben a nyugat-európai piacokon a pozíciók megerősítése, a bővülő keleti piacokon pedig a jelenlét növelése a cél - közölte a Mol. A gázszállításban pedig - kihasználva a társaságcsoport egyedülálló földrajzi elhelyezkedését - a regionális gáz-tranzit üzletben kívánja a Mol növelni a részesedését.