Visszaesett a luxusautók forgalma

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg Németországban bővül a felsőkategóriás autók piaca, addig az Egyesült Államokban az óriási reklámkampányok ellenére kevesebb luxus- és szabadidő autó fogyott 2005-ben.

A Cadillac, a Lincoln, az Infiniti és a Porsche eladásai az év utolsó felében erősen lezuhantak, a Lincoln, a Jaguar és a BMW az első 11 hónapi teljesítményei elmaradnak a várttól. Annyira komoly a helyzet, hogy azon a piacon, ahol eddig gentleman jellegű kereskedelem volt, most kenyérre menő harc alakult ki a konkurensek között. Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója az emelkedő üzemanyagárakkal, az iraki háború elhúzódásával és a nyári nagy elbocsátási hullámmal magyarázta a drámai visszaesést.

A detroiti autómárkák sokéves uralmát a luxusautók piacán először a Mercedesnek sikerült megtörnie 1999-ben. Azóta megállíthatatlanul a japán gyártók adják el a legtöbb luxusautót az Egyesült Államokban; a piac közel negyven százalékát uralják.

A Lexus GS az amerikaiak kedvenve
A Lexus autói a hatodik éve a legkelendőbbek, de az Acura eladásai is egyre jobbak. Az év végén megjelenő IS Sedan és a harmadik generációs GS valószínűleg még több nyereséget hoz a Lexust forgalmazó Toyotának. Nem meglepő, hisz ez a két gyártó (a Lexust előállító Toyota és az Acurával az amerikai piacon hódító Honda) egyenként több mint 110 millió dollárt költött hirdetésekre az idén.

A Lexus volt a fő támogatója például Paul McCartney 30 koncertes amerikai turnéjának. Ugyancsak 100 millió dollár fölött hirdetett az Infiniti (a Nissan prémiummárkája), de ez úgy tűnik, ablakon kidobott pénz volt, a márka nem hozta az idei elvárásokat.

A Lexus mögött 26 ezer eladott luxusautóval a BMW végzett, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Mercedest is megelőzve az Acura léphetett föl az év első 10 hónapjának eladásai alapján.