A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvényére, a repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogára és az üzemeléshez megvásárolni szükséges állami tulajdonú eszközökre szóló privatizációra három kötelező érvényű ajánlat érkezett november 14-én.
Ezek a brit BAA International Ltd.; a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a Deutsche Bank AG brit leányvállalata, a HAH Limited alkotta konzorcium; valamint a német Hochtief Airport GmbH, a Hochtief AirPort Capital és a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec összetételű konzorcium ajánlata.
A BAA ajánlata pontosan 464,535 milliárd forint. A másik két ajánlattevő tranzakciós ajánlatát nem közölték.
Veres János annyit elmondott, hogy a 75 évre szóló bérleti díj jelenti a tranzakciós díj legnagyobb hányadát, a többi a részvények vételára és a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól megvásárolandó - az üzemeléshez szükséges - eszközök ellenértéke. Az egyes tételeket a magyar törvényeknek megfelelően fogják elszámolni - hangsúlyozta a pénzügyminiszter.
A privatizációs szervezet elnöke és a pénzügyminiszter is megerősítette, hogy még az év vége előtt szeretnék lezárni a tranzakciót. Amennyiben még december 31-ig megtörténik a fizetés, akkor azt az idei évre számolják el.
Mindhárom ajánlattevő a jelenlegi közel hét milliós utasforgalom legalább duplájára számított fejlesztéseket tervez 100 milliárd forint nagyságrendben.
Veres János kijelentette: "A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációja a legjelentősebb egyszeri tranzakció. A vevő nem visz el semmit amiért fizet, csak gyarapodik a vagyon. A tranzakció összegének nagysága Magyarországot a régióban felértékelte. Ugyancsak nagyra értékelte a Budapest Airportot is más régiós repülőterek privatizációs értékéhez képest."
A privatizációs szervezet elnöke elmondta, hogy a Budapest Airport Rt. munkavállalóival komoly tárgyalásokat folytattak és észrevételeiket figyelembe veszik a szerződéskötésben.
Veres János újságírói kérdésre válaszolva közölte: jelen pillanatban nem tud olyan jogi eljárásról, amely megakadályozhatná a privatizációs folyamat befejezését.
Ezek a brit BAA International Ltd.; a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a Deutsche Bank AG brit leányvállalata, a HAH Limited alkotta konzorcium; valamint a német Hochtief Airport GmbH, a Hochtief AirPort Capital és a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec összetételű konzorcium ajánlata.
A BAA ajánlata pontosan 464,535 milliárd forint. A másik két ajánlattevő tranzakciós ajánlatát nem közölték.
Veres János annyit elmondott, hogy a 75 évre szóló bérleti díj jelenti a tranzakciós díj legnagyobb hányadát, a többi a részvények vételára és a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól megvásárolandó - az üzemeléshez szükséges - eszközök ellenértéke. Az egyes tételeket a magyar törvényeknek megfelelően fogják elszámolni - hangsúlyozta a pénzügyminiszter.
A privatizációs szervezet elnöke és a pénzügyminiszter is megerősítette, hogy még az év vége előtt szeretnék lezárni a tranzakciót. Amennyiben még december 31-ig megtörténik a fizetés, akkor azt az idei évre számolják el.
Mindhárom ajánlattevő a jelenlegi közel hét milliós utasforgalom legalább duplájára számított fejlesztéseket tervez 100 milliárd forint nagyságrendben.
Veres János kijelentette: "A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációja a legjelentősebb egyszeri tranzakció. A vevő nem visz el semmit amiért fizet, csak gyarapodik a vagyon. A tranzakció összegének nagysága Magyarországot a régióban felértékelte. Ugyancsak nagyra értékelte a Budapest Airportot is más régiós repülőterek privatizációs értékéhez képest."
A privatizációs szervezet elnöke elmondta, hogy a Budapest Airport Rt. munkavállalóival komoly tárgyalásokat folytattak és észrevételeiket figyelembe veszik a szerződéskötésben.
Veres János újságírói kérdésre válaszolva közölte: jelen pillanatban nem tud olyan jogi eljárásról, amely megakadályozhatná a privatizációs folyamat befejezését.