Bejelentette, hogy Kozák Tamás, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese lesz az árufuvarozási üzletágból kiváló MÁV Cargo Zrt. vezérigazgatója 2006. január elsejétől.
Kóka János elmondta, hogy az önálló társaság létrejötte a vasúti árufuvarozás hatékonyságát, a logisztikai árbevételt növeli, illetve lehetőséget ad stratégiai együttműködések kialakítására.
A reform keretében tizenhárom év után elkészült az új vasúti törvény, amelynek zárószavazása jövő héten lesz a parlamentben. A törvény elfogadása lehetővé teszi, hogy meginduljon verseny a vasút területén is. A jogszabály alapján létrejön a Magyar Vasúti Hivatal.
Kóka János elmondta, hogy szeptember óta a vasút fejlesztésére 45 milliárd, a működésre 58,5 milliárd forint állami garancia mellett felvett hitel áll rendelkezésre. Hozzátette, hogy a IV. negyedévben a vasút finanszírozására felvett mintegy 100 milliárd forint hitelek feltételei kedvezőbbek, mint a korábbiak voltak.
A vasúti reform lépéseként említette, hogy a vezetői szinteken 17 százalékkal csökkent a létszám. Elkészült a MÁV 2006. évi üzleti tervének első változata, amely többletforrást tartalmaz fejlesztésre, ugyanakkor takarékoskodik is. Utalt arra: azt kérte a MÁV vezetésétől, hogy jövőre ne nőjön a veszteség.
Kóka János kitért arra, hogy lezárult az elővárosi motorvonat beszerzési tendere, a finanszírozásra kiírt pályázaton januárban lesz eredményhirdetés. A MÁV januárban ingatlanfejlesztési pályázatot ír ki a Déli pályaudvar területére, hogy magántőke bevonásával felújítsák a területet.
Kozák Tamás, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervek szerint a Déli pályaudvarnak illeszkednie kell a város szerkezetéhez, összhangban kell lennie a Kelenföldi pályaudvar rekonstrukciójával, és a felújítást követően magasabb szolgálatást kell majd nyújtania.
A MÁV adóssága 200 milliárd forint.