Az ünnepekhez kapcsolódó év végi bevásárlási láz a ruházati piacra is hatással van. A GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope adatainak tanúsága szerint a teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése a decemberi hónapban mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve.
Talán nem okoz nagy meglepetést, hogy az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: így a kosárba nagyobb arányba tesznek a vásárlók pulóvereket, kabátokat, illetve úgynevezett body-kat. Ezek a ruhadarabok – különösen a kabátok – drágábbak és nagyobb beruházást igényelnek, mint a lengébb tavaszi-nyári viseletek. Részben ennek eredménye, hogy decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.
Hasonló trend figyelhető meg a cipők szegmensében, ahol a hideg és csapadékosabb időjárás miatt komolyabb követelményeknek megfelelő termékek – így bakancsok és csizmák – magasabb költésszintet eredményeznek az év utolsó hónapjában. Decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.
Az év második felében növekszik a sportruházati szegmens forgalma is, ami főleg a téli sportok – síelés, snowboard, korcsolyázás –, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be.
A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is közel megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.