A jelentős lengyel szerep még akkor is meglepő, ha tudjuk, hogy a térség legnagyobb lélekszámú országáról van szó, ugyanis a lengyelek piaci részesedése nagyobb, mint lakosságának aránya a régióban (41 százalék). A lengyel-román-magyar-cseh kvartett a térség piacának 73 százalékát uralja, Szlovákiának 7, Bulgáriának mindössze 6 százalék jut.
A régió ital- és élelmiszer-piacának forgalma tavaly elérte a 109 milliárd euró, ennek 18 százalékát alkoholtartalmú italok tették ki, 12 százalékot gyümölcsök és zöldségek, további 12 százalékot hústermékek. A piaci növekedés értéke szempontjából a leglátványosabb fejlődés 1999 óta Lengyelországban következett be, majd Csehországban és Magyarország következik.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a kelet-európai fogyasztók többsége a márkás termékeket kedveli, az összforgalom 53,7 százaléka ilyen.
Lengyelország nagyhatalom térségünk élelmiszerpiacán
Utolsó frissítés:
Lengyelországé a közép-kelet-európai ital- és élelmiszerpiac 44 százaléka, Románia 15 százalékkal a második, Magyarország és Csehország pedig 14-14 százalékkal a harmadik-negyedik - derül ki a Food for Though tanácsadó cég felmérésből. Az ital- és élelmiszerpiac 1999 és 2004 közötti növekedési arányát tekintve Lengyelország, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Bulgária és Románia a sorrend.