A váltást már a 2004-es piaci adatok is tükrözték. A Volkswagen részesedése 25 százalékra esett vissza, miközben az értékesített VW-modellek száma 2004-ben csökkent, dacára a dinamikusan bővülő kínai piacnak.
A General Motors ez év elején programot hirdetett a kínai piacvezető Volkswagen utolérésére. Mindkettejük egyik legfontosabb piaca Kína, de a General Motors 10 százalékos piaci részaránya jócskán elmaradt a Volkswagen kategóriánként 13-25 százalékos kínai piaci részesedésétől.
Kína nagyságra a világ harmadik autópiaca, de a 2004-es év közepe óta a piac növekedése lelassult a kínai kormány gazdasághűtő intézkedései, egyebek között a hitelezés szigorítása miatt. A világ nagy autógyárai, így a VW és a GM mellett a Ford, a japán Nissan és a Toyota azonban folytatják beruházásaikat, összesen 15 milliárd dollár erejéig, újabb fellendülésben reménykedve. 2008-ig meg akarják háromszorozni a termelést Kínában, évi 7 millió járműre.