Újra megbírságolták a Corát megtévesztő reklámja miatt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ötmillió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft-t a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a fogyasztókat megtévesztő reklámja miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a fogyasztókat megtévesztő reklámja miatt 5 millió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Cora által 2005 márciusában egymilliós példányszámban közzétett hirdetési újságjában szereplő, Dimarson klímaberendezés reklámja alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A versenytanács határozatában megállapította, hogy - ellentétben a reklámújságban állítottakkal - a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetniük a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak.

A GVH szerint a Cora reklámtevékenysége azért volt kifogásolható, mert szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.

A versenyhivatal tájékoztatása emlékeztet arra, hogy a Cora ellen a közelmúltban a GVH versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki 1 millió forint versenyfelügyeleti bírságot.