Ötvenkétezer eurót kap hazánk az EU-tól bormarketingre

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tizennégy EU-tagországban 25 programot összesen 25,5 millió euróval támogat csütörtöki döntése értelmében az Európai Bizottság annak érdekében, hogy mezőgazdasági termékeiket népszerűsítsék és így növeljék azok eladásait. Magyarország a borértékesítés segítésére 52 312 eurót kap.

Az EU a szóban forgó programok teljes költségének felét állja. A támogatással az agrárszervezetek vásárokon és kiállításokon népszerűsíthetik termékeiket, illetve azokkal kapcsolatos információs kampányokat folytathatnak. A segített termékek köre az olívaolajtól kezdve virágokon és zöldségeken át tejtermékekig és sajtokig terjed.

Magyar részről ezúttal a Magyar Bormarketing Konzorcium programját választotta támogatott akciói közé a bizottság. Az 52 312 eurónyi uniós segítség ez esetben egy évre szól - derül ki a brüsszeli testület közleményéből.