Hitelt vesz fel a Magyar Telekom

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Telekom a Deutsche Telekom International Finance B.V. közvetítésével az European Investment Banktól (EIB) 47,4 milliárd forint összegű hitelt vesz fel, a pénzből szélessávú beruházásait finanszírozza.

A közlemény szerint a hitel 2013 januárjában jár le, törlesztése három év múlva kezdődik, s évente öt egyenlő részletben történik. A hitel a 3 hónapos BUBOR-hoz rögzítetten változó kamatozású.

A Magyar Telekom egyik fontos stratégiai célja, hogy tovább emelkedjen a szélessávú internet-penetráció, s 2006 végéig 600 ezerre nőjön a szélessávú csatlakozásainak száma. Tavaly, 2005 szeptember végén 280 ezer szélessávú csatlakozása volt a társaságnak.  

A Magyar Telekom jelenleg a Standard and Poor’s A–, és a Moody’s Baa1 hosszú távú hitelminősítésével rendelkezik.


Vállalati internetezés - látványos növekedés

A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 79 százalékos volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73 százalék körüli aránnyal - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. legfrissebb felméréséből.

A számítógépet használó cégek 87 százalékának van internet-csatlakozása. A teljes 5 fő feletti vállalati körből 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.

Internet-csatlakozást felmutató vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70 százaléka), míg a 10-19 fős cégek 85 százaléka, a 20-49 fős cégek pedig 90 százaléka büszkélkedik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100 százalékos a penetráció.