Nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemel, és beindul a szegedi kereskedelmi repülés – mondta az igazgató Szegeden.
A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sportcélok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön.
Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méteres betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas.
A tervek szerint a jövőben a kifutópályát 45 méter szélesre és 2500 méter hosszúra bővítik.
A repülőtér közel 1,5 milliárd forintos fejlesztését az önkormányzat saját forrásai mellett a regionális fejlesztési tanács 540 millió és a Csongrád Megyei Önkormányzat 100 millió forintos támogatása tette lehetővé. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal eddig 250 millió forinttal járult hozzá a beruházáshoz, az idén pedig további 130 millió forinttal támogatja a reptér fejlesztését – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.