Amerikában is előretört az európai szoftveripar zászlóshajója

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A legnagyobb európai szoftvercég, a vállalatirányítási programcsomagokat forgalmazó német SAP az utolsó negyedévben jól hajrázott: 14 százalékkal 619 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 542 millióhoz képest. Az adózott eredmény az egész évinek több mint a 41 százaléka volt.

Az üzemi eredmény 18 százalékkal 980 millió euróra gyarapodott a 2004-es utolsó negyedévi 833 millióhoz képest, a bevétel 15 százalékkal 2,754 milliárd euróra nőtt 2,401 milliárdhoz képest. Kiugróan, 18 százalékkal 1,183 milliárd euróra növekedett a számítógépprogram-engedélyek eladásából a bevétel, és 22 százalékkal 96 millió euróra emelkedett az oktatási-képzési bevétel.

Ezzel egész évben is 14 százalékkal 1,496 milliárd euróra nőtt az adózott eredmény a 2004-es 1,311 milliárdról. Az üzemi eredmény 16 százalékkal 2,331 milliárd euróra nőtt 2,018 milliárdról, a forgalom 13 százalékkal 8,513 milliárd euróra növekedett 7,514 milliárdról. A programok egész évben is élen jártak, 18 százalékkal 2,783 milliárd euróra növekedett az engedélyeladásokból a bevétel – a cégnél eredetileg csak 12-14 százalékos többletben reménykedtek –, és a termékek forgalma, 5,958 milliárd euróra, szintén az átlagot meghaladó 15 százalékos bővülést ért el.

A programokból a bevétel mindazonáltal egyenetlenül alakult: Európában 8 százalékkal, az Egyesült Államokban 31 százalékkal, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 25 százalékkal nőtt.

Egész évben a forgalom gyorsabban, a profit lassabban nőtt, mint 2004-ben, jelezve az általános gazdasági környezet rosszabbodását, a növekedés lassulását. Erre az évre a programengedélyek eladásában 15-17 százalékos növekedést várnak most a cégnél, a termékeknél 13-15 százalékos növekedésre számítanak. Új termékeket akarnak bevezetni, abban bízva, hogy a piac 2010-ig több mint a kétszeresére nő.

Az SAP piaci részaránya az üzleti, vállalati számítógépprogramok szakterületén, a bevétel alapján, 58 százalékra nőtt a második negyedév végére az első negyedévi végi 57 százalékról és a tavalyi második negyedév végi 54 százalékról. Az Egyesült Államokban 41 százalékos piaci részesedést értek el az első negyedév végi 41 százalék és a tavalyi második negyedév végi 36 százalék után.