Európai üditőipar: "nem" a gyerekeket célzó reklámokra

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nagy üdítőforgalmazó konszernek szerdán Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás - közölte az üdítőipari cégek szakmai szervezete.

A UNESDA - amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes - közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, s felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.

A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről. 

Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa Markos Kyprianou nemrégiben harcot hirdetett az elhízás ellen, mondván: Európában az túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint.