Ma már nem a költségcsökkentés a globalizáció egyetlen célja, hanem a vállalatok egyre inkább az új fogyasztók felkutatására koncentrálnak a növekvő piacokon. Bár a brazil, az orosz, az indiai és a kínai gazdaság korábban az olcsó munkaerő miatt számított vonzónak, ma ezek az országok inkább hihetetlen növekedési potenciáljuk miatt népszerűek a multinacionális és a helyi cégek körében is - áll a felmérésben.
Az említett országok vállalatai globális szinten is egyre komolyabb versenyhelyzetet teremtenek. A megkérdezett 1410 felsővezető közel kétharmada biztosra veszi, hogy a globalizáció pozitív hatással lesz cégeikre a következő három év során. A vezetők a túlszabályozottságot, a kereskedelmi korlátokat, a politikai instabilitást, a szociális problémákat, a terrorizmust, valamint a globalizációellenes megmozdulásokat említik a globalizáció terjedését hátráltató legfontosabb tényezőkként.
Összességében a válaszadók 71 százaléka jelezte, hogy a következő három évben cégük üzleti kapcsolatokat kíván kialakítani az említett négy ország valamelyikében. E vezetők többsége szerint Kína rendelkezik a legvonzóbb piaci lehetőségekkel, majd sorrendben Indiát, Oroszországot, Brazíliát jelölték meg. Hasonlóképpen Kínát és Indiát tartják a más piacokat leginkább veszélyeztető versenytársnak is.
A négy kiemelten kezelt ország vállalatvezetői szerint e gazdaságok versenyelőnyét a magas minőségű termékek, a munkaerő hatékonysága, a nagyméretű piacok közelsége, valamint a politikai és intézményi stabilitás biztosítja. Kína a költségcsökkentés és kapacitásbővítés, India a jól képzett munkaerő és az azzal párosuló alacsony munkaerő-költség, Brazília és Oroszország pedig a költségcsökkentés miatt vonzó a vállalatvezetők számára.
A megkérdezett vállalatvezetők 77 százaléka szerint az elmúlt három évben számottevően összetettebbé váltak saját vállalati folyamataik, aminek oka leginkább a terjeszkedés, a fúziók és felvásárlások, valamint az új termékek illetve szolgáltatások bevezetése.
A felmérést 2005 utolsó negyedévében készítették a világ 45 országa 1 410 felsővezetőjének megkérdezésével.
Az említett országok vállalatai globális szinten is egyre komolyabb versenyhelyzetet teremtenek. A megkérdezett 1410 felsővezető közel kétharmada biztosra veszi, hogy a globalizáció pozitív hatással lesz cégeikre a következő három év során. A vezetők a túlszabályozottságot, a kereskedelmi korlátokat, a politikai instabilitást, a szociális problémákat, a terrorizmust, valamint a globalizációellenes megmozdulásokat említik a globalizáció terjedését hátráltató legfontosabb tényezőkként.
Összességében a válaszadók 71 százaléka jelezte, hogy a következő három évben cégük üzleti kapcsolatokat kíván kialakítani az említett négy ország valamelyikében. E vezetők többsége szerint Kína rendelkezik a legvonzóbb piaci lehetőségekkel, majd sorrendben Indiát, Oroszországot, Brazíliát jelölték meg. Hasonlóképpen Kínát és Indiát tartják a más piacokat leginkább veszélyeztető versenytársnak is.
A négy kiemelten kezelt ország vállalatvezetői szerint e gazdaságok versenyelőnyét a magas minőségű termékek, a munkaerő hatékonysága, a nagyméretű piacok közelsége, valamint a politikai és intézményi stabilitás biztosítja. Kína a költségcsökkentés és kapacitásbővítés, India a jól képzett munkaerő és az azzal párosuló alacsony munkaerő-költség, Brazília és Oroszország pedig a költségcsökkentés miatt vonzó a vállalatvezetők számára.
A megkérdezett vállalatvezetők 77 százaléka szerint az elmúlt három évben számottevően összetettebbé váltak saját vállalati folyamataik, aminek oka leginkább a terjeszkedés, a fúziók és felvásárlások, valamint az új termékek illetve szolgáltatások bevezetése.
A felmérést 2005 utolsó negyedévében készítették a világ 45 országa 1 410 felsővezetőjének megkérdezésével.