Németország legnagyobb újságkiadója azzal indokolta visszalépését, hogy a gazdasági és jogi nehézségek miatt túlságosan nagy a kockázat. A lépést egyeztették a ProSiebenSat.1 tulajdonosaival, a Haim Saban amerikai milliárdos körül csoportosuló beruházási konzorciummal is.
A bejelentés azt valószínűsíti, hogy a Springer nem tereli jogi útra a német versenyhivatal (kartellhivatal) elutasító döntését és miniszteri engedélyt sem kér a "házasság" nyélbe ütéséhez. A Springer tavaly augusztusban jelentette be vásárlási szándékát.
A versenyhivatal elutasító döntését azzal indokolta, hogy a Springer a felvásárlással túlságosan nagy hatalomra tenne szert a média- és a hirdetési piacon, a fúzió a Springer és a legnagyobb német kereskedelmi televíziós csoport között "engedélyezést kizáró piaci hatalommal" ruházná fel a Springert a televíziós reklámok és az újsághirdetések piacán. Mindehhez járulna, hogy a több mint négymillió példányban megjelenő Bilddel a Springer már amúgy is uralja a bulvárlapok világát.
Hasonló, de inkább politikai jellegű állásfoglalást tett közzé a német médiavilág koncentrációját vizsgáló bizottság, a KEK, amely szerint a Springer a ProSiebenSat.1 megvásárlásával "túlsúlyos véleményformáló hatalomra" tenne szert.
A Springer az engedélyezés fejében felajánlotta, hogy megválik televíziós műsorlapjaitól és családi képes magazinjaitól, s még a ProSieben csatornát is hajlandó lenne eladásra felkínálni, de csak az után, ha már megvette az egész csomagot.
A versenyhivatal rámutatott arra is, hogy a ProSiebenSat.1 és a Bertelsmann-konszernhez tartozó RTL televíziós csoport 40-40 százalékos piaci részesedéssel már amúgy is uralja a német kereskedelmi televíziózást, duopóliumot alkotnak, ami az esetleges Springer-ProSiebenSat.1 fúzióval csak tovább erősödne.
A bejelentés azt valószínűsíti, hogy a Springer nem tereli jogi útra a német versenyhivatal (kartellhivatal) elutasító döntését és miniszteri engedélyt sem kér a "házasság" nyélbe ütéséhez. A Springer tavaly augusztusban jelentette be vásárlási szándékát.
A versenyhivatal elutasító döntését azzal indokolta, hogy a Springer a felvásárlással túlságosan nagy hatalomra tenne szert a média- és a hirdetési piacon, a fúzió a Springer és a legnagyobb német kereskedelmi televíziós csoport között "engedélyezést kizáró piaci hatalommal" ruházná fel a Springert a televíziós reklámok és az újsághirdetések piacán. Mindehhez járulna, hogy a több mint négymillió példányban megjelenő Bilddel a Springer már amúgy is uralja a bulvárlapok világát.
Hasonló, de inkább politikai jellegű állásfoglalást tett közzé a német médiavilág koncentrációját vizsgáló bizottság, a KEK, amely szerint a Springer a ProSiebenSat.1 megvásárlásával "túlsúlyos véleményformáló hatalomra" tenne szert.
A Springer az engedélyezés fejében felajánlotta, hogy megválik televíziós műsorlapjaitól és családi képes magazinjaitól, s még a ProSieben csatornát is hajlandó lenne eladásra felkínálni, de csak az után, ha már megvette az egész csomagot.
A versenyhivatal rámutatott arra is, hogy a ProSiebenSat.1 és a Bertelsmann-konszernhez tartozó RTL televíziós csoport 40-40 százalékos piaci részesedéssel már amúgy is uralja a német kereskedelmi televíziózást, duopóliumot alkotnak, ami az esetleges Springer-ProSiebenSat.1 fúzióval csak tovább erősödne.