Széles Gábor jelezte, hogy április-májusban ajánlanak a fővárosnak egy olyan saját fejlesztésű technikai megoldást a járművek üzemeltetésére, amely "forradalmasíthatja a tömegközlekedést". A sajtótájékoztatón Széles Gábor emlékeztetett arra, hogy másfél éves tárgyalássorozat után a Műszertechnika csoport megvásárolta a Fiat-csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, és a teljes vételárat a napokban kifizették. A vételár nagyságára vonatkozó kérdésre Széles Gábor elmondta, a felek abban állapodtak meg, hogy ezt üzleti titokként kezelik.
Széles Gábor közölte, hogy terveik szerint Székesfehérváron évi 200-400 darab autóbuszt gyártanának hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban kapacitást alakítanak ki évi 1-2 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására, Kínában pedig évi 10 ezres kapacitás létrehozását tervezik, mindezeket technológiai transzfer révén.
Az elnöke kitért arra, hogy több országban is élénk érdeklődés van az Ikarus járművek iránt. Azt nem tudta megválaszolni, hogy mennyibe kerülne pontosan a sorozatgyártás beindítása, sem azt, hogy hány dolgozó alkalmazását jelenti majd a gyártás beindítása.