A pénz- és tőkepiaci szektorral kapcsolatban 2005. negyedik negyedévben 539 új panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. Ebből a bankokat 420, a pénzügyi vállalkozásokat 66, a takarékszövetkezeteket 24, a befektetési vállalkozásokat pedig 11 panasz érintette. A panaszoknak 20 százaléka volt megalapozott. A panaszyok száma az előző negyedévhez képest 28 százalékkal, az egy évvel ezelőttihez képest 56 százalékkal emelkedett - tette közzé honlapján a PSZÁF.
Különösen a tájékoztatási hiányosságokra utaló, és az ügyfeleket terhelő kondíciók (jutalékok, költségek) mértékét kifogásoló panaszok száma nőtt. A panaszok jelentős része az ügyfelek tájékozatlanságából, hiányos ismereteiből, míg kisebb hányaduk (30%) a panaszolt intézmény által nyújtott tájékoztatás hiányosságából ered.
Általánosságban megállapítható, hogy a nehezen áttekinthető, egyre összetettebb banki, vagy lízing konstrukciók szaporodásával az általános ügyféltájékozottság „lépéshátránya” nem csökken. Még mindig sokan panaszkodnak a hitelszerződésekkel kapcsolatban. A panaszosok általában nem számolnak a változó kamatozásból eredő következményekkel, túl nagynak tartják a törlesztő részleteket, az előtörlesztéssel járó többletköltségeket. A hitelbírálat költségeit, időigényét sokallják, hiányolják az elutasítás indoklását. A szóbeli tájékoztatás hiánya általában nem bizonyítható, és az esetek nagy többségében az ügyfelek a szerződési feltételek előzetes megismerését aláírásukkal "igazolják".
Az ügyfélszolgálatra a pénz- és tőkepiaci szektort illetően 1896 telefonhívás érkezett, amelyből 1580 a pénzpiacot, míg 316 a tőkepiacot érintette. Ezen területen leginkább a hitelintézetek hitel elbírálási eljárását kifogásolják, illetve hogy későn folyósítják a hitelösszeget. A BAR listával kapcsolatos, jelentős számú panasz nagy része azért keletkezett, mert nem volt egyértelmű a jogszabály értelmezése.