A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa összesen 170 millió forintnyi bírságot szabott ki négy pénzintézetre, mert a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak.
A versenytanács szerint az Elektro Computer, a Budapest Bank, a Magyar Cetelem Bank és a Credigen Bank június 1-től október 4-ig érvényes reklámújságban azt állította, hogy a fogyasztók az Elektro Pont üzletekben az újságok érvényességi időtartama alatt ingyen hitellel vásárolhatnak meg minden, ezekben az üzletekben forgalmazott terméket.
Ez azonban nem volt igaz, mert egyrészt a bankok az Elektro Pont üzletekben az általuk rendelkezésre bocsátott ingyen hiteleket korlátozták, másrészt az ingyen hitel csak a bankok által meghatározott, konstrukciókként eltérő mértékű összeghatárok között volt igénybe vehető. A reklámtörvény szabályai alapján az Elektro Computer mellett a három bank is reklámozónak minősült, s így a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásáért őket is felelősség terheli.
A GVH a következő versenyfelügyeleti bírságot szabta ki: Elektro Computer (105 millió Ft), Budapest Bank (36 millió Ft), Credigen Bank (2 millió Ft), Magyar Cetelem Bank (25 millió Ft).