A spanyol ABC lap az ügylethez közelálló körökre hivatkozva annak az értesülésnek adott hangot, hogy előrehaladott szakaszban vannak az ausztrál Macquarie Bank bevonásáról folyó tárgyalások az ajánlattevő konzorciumba, valamint folyamatban vannak tárgyalások egy szingapúri és egy kanadai befektetési társasággal is. A lap szerint az ajánlattételre "hamarosan sor kerül".
Az Expansion lap ezzel szemben úgy értesült, hogy folynak tárgyalások a Caisse de Depotet Placement du Quebec befektetési alappal, valamint a szingapúri kormány Temasek befektetési alappal, zsákutcába futottak viszont a tárgyalások az ausztrál Macquarie Bankkal.
A Macquarie, amelyik egyes projektekben társa a Ferrovialnak más projektekben viszont versenytársa, a héten korábban cáfolta az egyik brit lap értesülését, amely szerint társulni készült a Ferroviallal a BAA megvásárlásához.
A Reuters értesülései szerint a Ferrovial nem kereste meg a Macíuarie Bankot konzorcium alakítási ajánlattal. A hírügynökség egyik forrása úgy értesült, hogy a Ferrovial már összeállította konzorciális partnereit és ezek a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec alapkezelő, valamint a szingapúri kormány befektetési alapja. Nem zárta ki azonban annak lehetőségét, hogy a Macquarie ellenajánlatot tesz a BAA-ra és ehhez konzorciumot állít össze. Potenciális partnerként az amerikai Goldman Sachs befektetési bankot nevezte meg.
A Ferrovial már két brit repülőtérben rendelkezik érdekeltséggel. Korábban ebben a hónapban jelentette be szándékát konzorcium alakítására a BAA készpénzes megvásárlásához.
A brit légiközlekedési felügyelet felhívta a potenciális ajánlattévők figyelmét, hogy az ajánlatok finanszírozási terveiben infrastruktúra modernizálási és utasforgalom bővítési szempontokat is figyelembe kell venniük. Elemzők szerint egy sikeres ajánlat elérheti akár a 900 pennys részvényárfolyamot is, ami több mint 9,5 milliárd fontra tenné a BAA piaci tőkeértékét.