Megtévesztette a fogyasztókat a Tesco

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyes Tesco áruházakban nem voltak kaphatóak a meghirdetett termékek, az árcsökkennéssel kapcsolatban is megtévesztően tájékoztatták a fogyasztókat, illetve az sem volt igaz, hogy csak a Tescóban kapható az így hirdetett termék. A GVH 36 millió forintra bírságolta a céget.

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a Tesco több alkalommal, ezért 36 millió forintos bírságot szabtak ki az áruházláncra – tájékoztatta a hvg.hu-t a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa. A GVH vizsgálata szerint az áruházlánc reklámjaiban szereplő akciós termékeik egy része egyes áruházakban már az akció első napján sem voltak kaphatóak, vagy nagyon hamar elfogytak. A vásárlók az akció kezdetekor vagy azt követően néhány órával feleslegesen keresték az akciós katalógusból kiválasztott terméket.

Ezen kívül a GVH szerint a Tesco valótlan tájékoztatást tett közzé az általa nyújtott árkedvezményekkel kapcsolatban. A Tesco reklámújságjaiban egyes termékeket „több mint 50% megtakarítás” felirattal, valamint „több, mint 35% megtakarítás” felirattal hirdetett. A reklámújság hátoldalán pedig – apró betűvel – arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a százalékos megtakarítás melyik időszakhoz képest számítandó.

A GVH Versenytanácsa gyakorlata szerint az árösszehasonlítás versenyjogi szempontból akkor jogszerű, ha a vállalkozás reklámjában az „akciós” árat az akciós időszakot közvetlenül megelőzően alkalmazott árhoz viszonyítja. A reklámban ígért „több mint 50 % megtakarítás”, illetve „több, mint 35% megtakarítás” kifejezéseket a fogyasztó az akciót megelőzően alkalmazott árhoz képest érthette, és nem pedig – a Tesco által feltüntetett – hónapokkal korábbi árhoz képest.

Az sem felelt meg a valóságnak, hogy egy terméknél kijelentették, csak a Tescóban kapható.