Élesedik a légitársaságok közötti háború

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A diszkont légitársaságok előretörése miatt a British Airways csökkenti a költségeit. Az easyJet pedig bejelentette, hogy nyit az üzleti utasok felé.

Újabb költségcsökkentési programot jelentett be a British Airways nem utolsó sorban az olcsó légitársaságok támasztotta verseny erősödésére hivatkozva, miközben az easyJet is azt közölte, hogy csökkenti a költségeket, és a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez az üzleti utasokra.

© easyJet
A BA 450 millió fonttal (650 millió euróval) akarja mérsékelni kiadásait következő két évben, s ez várhatóan további leépítéseket fog eredményezni. A brit légitársaság arra számít, hogy a 2006-2007-es idényben 400 millió fonttal (580 millió euróval) 2 milliárd fontra (2,92 milliárd euróra) növekszik a társaság üzemanyag számlája, így elképzelhető, hogy újabb üzemanyag pótdíjjal terhelik meg a jegyeket.

A vállalat 4-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít 2006/2007-ben, miközben a költségek összességében nem fognak jelentősen emelkedni a hatékonyság-javító intézkedéseknek köszönhetően. Eközben az easyJetnél azt közölték, hogy meg akarják kétszerezni az egy utasra jutó nyereséget egyebek mellett a költségek csökkentésével, további Európai terjeszkedéssel, és az üzleti utasok arányának növelésével.

Andy Harrison vezérigazgató elmondta: jelenleg egy utasra két font nyereség jut, s ezt 4 fontra akarják emelni. Az üzletemberek az összes utas 10-20 százalékát adják, a vezérigazgató arról nem adott tájékoztatást, hogy mekkora arányt céloznak meg, csak annyit, hogy nem az fogja elérni az 50 százalékot.

Az easyJetnél nem terveznek létszámcsökkentést, a költségeket elsősorban az internetes bejelentkezéssel, illetve egyéb intézkedésekkel akarják csökkenteni, s az üzemanyag kiadások emelkedését többek között az utazás alatt kínált ételek eladásával, a szállodai és autóbérlési bevételek növekedésével tervezik ellensúlyozni.