Újabb költségcsökkentési programot jelentett be a British Airways nem utolsó sorban az olcsó légitársaságok támasztotta verseny erősödésére hivatkozva, miközben az easyJet is azt közölte, hogy csökkenti a költségeket, és a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez az üzleti utasokra.
© easyJet |
A vállalat 4-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít 2006/2007-ben, miközben a költségek összességében nem fognak jelentősen emelkedni a hatékonyság-javító intézkedéseknek köszönhetően. Eközben az easyJetnél azt közölték, hogy meg akarják kétszerezni az egy utasra jutó nyereséget egyebek mellett a költségek csökkentésével, további Európai terjeszkedéssel, és az üzleti utasok arányának növelésével.
Andy Harrison vezérigazgató elmondta: jelenleg egy utasra két font nyereség jut, s ezt 4 fontra akarják emelni. Az üzletemberek az összes utas 10-20 százalékát adják, a vezérigazgató arról nem adott tájékoztatást, hogy mekkora arányt céloznak meg, csak annyit, hogy nem az fogja elérni az 50 százalékot.
Az easyJetnél nem terveznek létszámcsökkentést, a költségeket elsősorban az internetes bejelentkezéssel, illetve egyéb intézkedésekkel akarják csökkenteni, s az üzemanyag kiadások emelkedését többek között az utazás alatt kínált ételek eladásával, a szállodai és autóbérlési bevételek növekedésével tervezik ellensúlyozni.