A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd és Bóly-országhatár, valamint az M0-ás körgyűrű M1-es és M5-ös autópályák közötti szakaszaira vonatkozó, a Kohéziós Alap támogatásának elnyeréséhez szükséges kiegészítő dokumentumok elkészítésére - erősítette meg Béni Gyöngyi az NA Zrt. szóvivője az MTI-nek.
A tenderkiírás szerint a nyertesnek el kell végeznie a meglévő környezeti hatástanulmányok összefoglalását, pénzügyi-gazdasági és költséghaszon elemzését, a támogatási kérelem összeállítását, továbbá oktatást kell nyújtani az ajánlatkérő részére. A dokumentumok elkészítésének keretösszege 170 millió forint, amit az EU ISPA keretéből, szakértői segítségnyújtás címén 75 százalékban finanszíroz.
A tender eredményhirdetésének tervezett időpontja április 26-a, míg a szerződéskötésre május 5-én kerülhet sor. A mostani tervek szerint az unió 2007-2013-as költségvetéséből kér pénzt Magyarország erre a beruházásra. Éppen ezért a teljes M6-os sztrádának ez a két szakasza épülhet meg utoljára, a tervek szerint 2010 végére. Az M0-ás gyorsforgalmi út meglévő, M1-es és M5-ös sztrádák közötti déli szakaszát pedig autópályává fejlesztik az uniós támogatással. Az M6-os Dunaújvárostól délre autópályává fejleszthető autóútként épül meg a horvát határig, valamint az M60-as bekötő révén Pécsig.
Az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakaszát várhatóan 2006 végén vagy 2007 elején adják át a forgalomnak, míg az érdi-tető és Dunaújváros között épülő szakaszának műszaki átadása és ideiglenes forgalomba helyezése 2006. áprilisában várható.
A M6-os Szekszárd-Bóly közötti 47,9 kilométeres, és az M60-as autóút Bóly-Pécs közötti, kétszer két sávos, 30 kilométeres szakaszára még ez évben közbeszerzési eljárást írnak ki.
A tenderkiírás szerint a nyertesnek el kell végeznie a meglévő környezeti hatástanulmányok összefoglalását, pénzügyi-gazdasági és költséghaszon elemzését, a támogatási kérelem összeállítását, továbbá oktatást kell nyújtani az ajánlatkérő részére. A dokumentumok elkészítésének keretösszege 170 millió forint, amit az EU ISPA keretéből, szakértői segítségnyújtás címén 75 százalékban finanszíroz.
A tender eredményhirdetésének tervezett időpontja április 26-a, míg a szerződéskötésre május 5-én kerülhet sor. A mostani tervek szerint az unió 2007-2013-as költségvetéséből kér pénzt Magyarország erre a beruházásra. Éppen ezért a teljes M6-os sztrádának ez a két szakasza épülhet meg utoljára, a tervek szerint 2010 végére. Az M0-ás gyorsforgalmi út meglévő, M1-es és M5-ös sztrádák közötti déli szakaszát pedig autópályává fejlesztik az uniós támogatással. Az M6-os Dunaújvárostól délre autópályává fejleszthető autóútként épül meg a horvát határig, valamint az M60-as bekötő révén Pécsig.
Az M6-os autópálya M0-ás körgyűrű és érdi-tető közötti szakaszát várhatóan 2006 végén vagy 2007 elején adják át a forgalomnak, míg az érdi-tető és Dunaújváros között épülő szakaszának műszaki átadása és ideiglenes forgalomba helyezése 2006. áprilisában várható.
A M6-os Szekszárd-Bóly közötti 47,9 kilométeres, és az M60-as autóút Bóly-Pécs közötti, kétszer két sávos, 30 kilométeres szakaszára még ez évben közbeszerzési eljárást írnak ki.