A mezőgazdasági termékeket az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Oroszországban, Ukrajnában, Ausztráliában, Japánban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Norvégiában és Svájcban népszerűsítik, amihez 8,2 millió euró támogatást ad az Európai Unió.
Az EU a harmadik országokban lebonyolított kampányok költségének legfeljebb a felét finanszírozza, elsősorban a PR-anyagok előállítását támogatva. Az egyik fő tartalmi szempont az EU-termékek minőségének, higiéniájának, biztonságosságának bemutatása. Brüsszel az EU-vásárokon, kiállításokon való részvételt is támogatja, illetve azokat az erőfeszítéseket, hogy a földrajzilag védett termékeket (mint például a tokaji bor) megismertessék egy adott ország polgáraival.
Minden tagországnak évente június 30-ig kell elküldenie azoknak a programoknak a listáját, amelyeket a támogatásra érdemes programok közé jelölnek. A Bizottság értékeli a programokat és eldönti, hogy melyik jogosult a támogatásra. A promóciós kampányokhoz adott konkrét országokban, konkrét termékekkel kapcsolatos akcióhoz adnak anyagi segítséget.
euractiv.hu
Bor, sajt, gyümölcs promócióját támogatja az EU
Utolsó frissítés:
Az Európai Bizottság mezőgazdasági termékek népszerűsítését célzó programot indít - írja az EU hivatalos honlapja. Brüsszel most a bor, a sajt, a gyümölcs, az olajbogyó és néhány más, minőségi mezőgazdasági termék promócióját támogatja.