Ingyenes lakásmarketing |
A lakásvásárlás jelentős részben érzelmi döntés (nem véletlenül mutatják ki mind több felmérésben, milyen nagy a nők szerepe az ingatlanvételben), ezért a meleg, tiszta, egyszerű, tágas, kellően világos, kacatmentes lakások válnak nyerővé. |
Ennek ellenére most arra teszünk javaslatot, hogy érdemes rendet tenni és némiképp kiüríteni a lakást, mielőtt meghirdetnénk azt. Miért? Mert olyan teret kell teremtenünk, amelyben a legváltozatosabb életkorú és hátterű vevők is el tudják képzelni az életüket. Ezt pedig igen nehéz megtenniük, ha belépnek egy olyan lakásba, amely tele van a jelenlegi tulajdonos afrikai utazásából ottmaradt bivalykoponyákkal, esetleg családi fotókkal a gyermekek különböző korszakaiból, és az sem segít, ha a fürdőszoba rózsaszín csempéihez egy eladót ábrázoló egyedi freskó társul. Nem is beszélve a lakás tisztaságáról, a kacatok mennyiségéről.
Racionális megfontolás is társul mindehhez: ha elhanyagolt lakást lát a vevőjelölt, arra gondol, ugyanilyen igénytelen a lakás szerkezete is.
Belépő benyomások
Kezdjük mindjárt a bejáratnál. Az első benyomás mindig lényeges szerepet játszik a későbbiekben, és az egész látogatás hangulatát, mi több, végkicsengését meghatározhatja. Egy apróság máris jó hatást kelthet: ha elhasználódott a lábtörlő, cseréljük ki újra. Szerepét jól jelzi, hogy angolul „welcome mat”, azaz üdvözlő szőnyeg a neve.
A bejárat környékén legyen minden ragyogóan tiszta, ne vonja el a figyelmet semmilyen folt, karcolás vagy hiba. Ne legyenek zavaró tárgyak, kis szétszórt apróságok: az a legjobb, ha a vevő rögtön távolabb tekint, a lakás belseje felé, és nem vonja el semmi a figyelmét. Ha tehetjük, még a kabátokat, ruhadarabokat is tegyük el az előszobafogasról. A bejárati ajtó is sokatmondó, hiszen ha koszos, elkopott a fája, máris rossz benyomást kelt. Itt érdemes egy kicsit költeni, és átfesteni, picit felújítani, a különbség óriási lesz.
Igyekezzünk minél kevesebb bútort, nagyméretű tárgyat meghagyni a nappaliban. Ez talán a legnehezebben teljesíthető tanács, mivel manapság a használt lakások eladása egy évig is elhúzódhat, és addig is lakni kell bennük. Ám az biztos, hogy a kevésbé bútorozott helyiségek több helyet hagynak a vásárlói fantáziának. Ugyanez igaz a gyűjteményekre, kiállított trófeákra, a már említett családi fotóra. Ezek elvonják a vásárló figyelmét. Ha tehetjük, a látogatás idejére vegyük le a famíliát ábrázoló festményt, fotót, később pedig visszatehetjük.
Ehelyett igyekezzünk a figyelmet a nappali (általában a lakás fő helyisége) legvonzóbb tulajdonságaira irányítani. Ha például szép a kilátás, mindenképpen szabadítsuk fel az ablakhoz vezető rövid útvonalat, ha van egy szép bútorunk, akkor álljon az a középpontban. Néhány dekorációs tárgy maradhat.
Fel a lámpával!
A könyvespolc mindig kulturáltságot sugall, de ne tömjük plafonig könyvekkel. Igyekezzünk csak kisebb szobanövényeket meghagyni, mert a nagyra nőtt darabok csökkentik a teret, a lakás kisebbnek tűnik tőlük.
Apró, de kihagyhatatlan trükk: minden redőnyt húzzunk fel, és kapcsoljuk fel a lámpákat is. Igen, az összeset és fényes nappal is! Ugyanígy járnak el a profik is, amikor a lakberendezési magazinokba lakást fotóznak. Ettől sokkal szebbnek, tágasabbnak, tudatosabban elrendezettnek tűnik a lakásbelső, ráadásul nem maradnak árnyékos, sötét sarkok.
Konyha: a lakás lelke
A legtöbben magával a konyhával kezdik a nézelődést, sok család számára ez a legfontosabb helyiség. Ha cserét nem is javaslunk, de konyhabútor alapos tisztítását, rendrakást mindenképpen. Árához képest elképesztően hatásos a fogantyúk lecserélése.
A használt vagy elmosogatott edények, kisgépek, nejlonzacskók szem elől eltüntetése itt is alapvető teendő. Még a hűtőre mágnesezett üzeneteket is vegyük le. A szemeteskosarat rejtsük el. Maradhat viszont néhány virág, antik holmi, terítő, friss gyümölcs, szakácskönyv, minden, ami a rendezettség érzetét kelti, és hangulatot varázsol a munkalapokra.
(A jövő héten a hálószobákkal, a fürdővel és a kerttel folytatjuk.)
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media