A kooperációs szerződés értelmében a Stadlernél készülő 30 plusz 30 motorvonat végszerelését részben Magyarországon, a GTK által megvásárolt MÁV Északi Járműjavító Kft.-nél végezték volna el, s ennek első lépéseként a Transelektro cég egy milliárd forintos tőkeemelés mellett beruházást indított volna el, amelynek eredményeképpen lehetővé vált volna a 73 méter hosszú szerelvények összeszerelésére alkalmas csarnok kialakítása - mondta Dunai Zoltán.
"Miután március 8-án létrejött az első 30 motorvonat szállítását lehetővé tevő finanszírozási szerződés, amely szerint a Caylon-CIB-MFB bankkonzorciumtól vesz fel 144,6 millió euró összegű hitelt a MÁV, a napokban a megrendelő MÁV átutalja a gyártáshoz szükséges 30 százalékos előleget a Stadler számlájára" - jelezte Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta azt is, hogy a kocsiszekrények és a főegységek gyártása már folyik Svájcban, a kérdés az, hogy a szerződésben vállalt magyarországi végszerelésre, azaz a második 15 darabos széria összeszerelésére hol kerül sor, mivel az első 15 motorvonat végszerelése még Svájcban történik.
A Flirt motorvonat egységára 4,82 millió euró, ami szerdai árfolyamon, a 30 motorvonat esetében 38,5 milliárd forintot jelent, a kooperációs szerződés értelmében a magyar beszállítói, szerelési hányad 30 százalék.
"A tárgyalások jelenlegi állása szerint a MÁV Északi Járműjavító Kft., vagy a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft., illetve a BKV Vasúti Jármű Szolgáltató Kft. budapesti, Fehér úti üzeme lehet az összeszerelés helyszíne" - fogalmazott Dunai, megjegyezve, hogy Szolnokon 600 millió forintba, a BKV fehér úti üzemében 600-800 millióba kerülne a szükséges beruházás.