Az Abbott Laboratories 2004. februárjában, áprilisában és augusztusában, illetőleg 2005. szeptemberében olyan szórólapot juttatott el orvosokhoz, amelyben a Klacid Uno, illetve a Klacid XL hatóanyagát más hatóanyaggal hasonlította össze.
A csak szigorú feltételek teljesülése esetén alkamazható összehasonlító reklámokkal kapcsolatban a GVH Versenytanácsa megállapította, az Abbott Laboratories reklámjai nem voltak tárgyilagosak, illetőleg alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
A reklámok szerint a Klacid Uno, illetve a Klacid XL „rövid felezési ideje miatt nem indukálja a bakteriális rezisztencia kialakulását”, ugyanakkor ez az állítás nem felelt meg a valóságnak. Három szórólap helytelenül hivatkozott az állítás alapjaként hivatkozott tanulmányra, míg a negyedik szórólapon hivatkozott tanulmány sem igazolta az állítás helytállóságát. A szórólapok nem jelölték meg a közzétett grafikonok származási helyét sem, s így nem tették lehetővé a közölt adatok ellenőrzését.
Ezek miatt a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa az Abbott Laboratories Magyarország Kft.-t nyolcmillió forint versenyfelügyeleti bírság kifizetésére kötelezte.