A piackutató szerint, az átlagárak egyre alacsonyabbak: a kiskereskedelmi márkás ásványvizek térhódításával, illetve a modern bolttípusok mind nagyobb piaci részesedésével egyre olcsóbb az ásványvíz. Míg tavaly februárban egy liter szénsavmentes ásványvíz átlagos fogyasztói ára 63 forint volt, addig az idén februárban 57 forintba került. Ugyanebben az időszakban a szénsavban dús ásványvíz ára 47-ről 44 forintra, míg az enyhe szegmensé 68-ról 60 forintra
csökkent.
Az ACNielsen adatai szerint a modern bolttípusok piaci részesedésüket tovább növelték, és az összes eladott mennyiség 71 százalékát értékesítették 2005 március-2006 február között.
A modern bolttípusok közül a hipermarketre a kiskereskedelmi értékesítésből mennyiségben 34 százalék jutott mind 2005 március-2006 februárban, mind a megelőző hasonló időszakban. A 401-2.500 négyzetméter közötti üzletek részesedése ugyanakkor 35-ről 37 százalékra emelkedett, míg a 401 négyzetméternél kisebbek részesedése 2 százalékponttal, 29 százalékra csökkent.
Az ACNielsen szerint kiemelkedően magas a kereskedelmi márkák piaci részesedése: 38 százalék jutott rájuk az ásványvíz mennyiségi eladásából az idén februárban. Ez 5 százalékponttal haladja meg a tavaly februári, illetve 13 százalékponttal a tavalyelőtti második hónapban regisztrált adatot.
A piackutató adatai szerint még mindig a dús szénsavas ásványvíz a legnagyobb szegmens, de egyre kelendőbb a szénsavmentes változat. Az előző hasonló periódushoz képest 2005 március-2006 februárban 2 százalékponttal, 26 százalékra nőtt a szénsavmentes vizek részesedése a kiskereskedelem mennyiségben mért forgalmából, míg a dús szénsavasé 2 százalékponttal 69 százalékra csökkent.
A kiszerelés típusok között a nem visszaváltható műanyag palackos ásványvíz mennyiségben tovább növelte piaci részesedését, és 2005 március-2006 február között elérte a 97 százalékot. Szintén koncentrálódnak a kiszerelés méretek: mennyiségben 2005 március-2006 februárban az 1,5 literesre jut az értékesítés 80 százaléka. A bolti eladás regionális megoszlását tekintve az összes eladott ásványvíz 39 százaléka Budapestre és Pest megyére jutott 2004 március-2006 februárban - áll az ACNielsen közleményében.
csökkent.
Az ACNielsen adatai szerint a modern bolttípusok piaci részesedésüket tovább növelték, és az összes eladott mennyiség 71 százalékát értékesítették 2005 március-2006 február között.
A modern bolttípusok közül a hipermarketre a kiskereskedelmi értékesítésből mennyiségben 34 százalék jutott mind 2005 március-2006 februárban, mind a megelőző hasonló időszakban. A 401-2.500 négyzetméter közötti üzletek részesedése ugyanakkor 35-ről 37 százalékra emelkedett, míg a 401 négyzetméternél kisebbek részesedése 2 százalékponttal, 29 százalékra csökkent.
Az ACNielsen szerint kiemelkedően magas a kereskedelmi márkák piaci részesedése: 38 százalék jutott rájuk az ásványvíz mennyiségi eladásából az idén februárban. Ez 5 százalékponttal haladja meg a tavaly februári, illetve 13 százalékponttal a tavalyelőtti második hónapban regisztrált adatot.
A piackutató adatai szerint még mindig a dús szénsavas ásványvíz a legnagyobb szegmens, de egyre kelendőbb a szénsavmentes változat. Az előző hasonló periódushoz képest 2005 március-2006 februárban 2 százalékponttal, 26 százalékra nőtt a szénsavmentes vizek részesedése a kiskereskedelem mennyiségben mért forgalmából, míg a dús szénsavasé 2 százalékponttal 69 százalékra csökkent.
A kiszerelés típusok között a nem visszaváltható műanyag palackos ásványvíz mennyiségben tovább növelte piaci részesedését, és 2005 március-2006 február között elérte a 97 százalékot. Szintén koncentrálódnak a kiszerelés méretek: mennyiségben 2005 március-2006 februárban az 1,5 literesre jut az értékesítés 80 százaléka. A bolti eladás regionális megoszlását tekintve az összes eladott ásványvíz 39 százaléka Budapestre és Pest megyére jutott 2004 március-2006 februárban - áll az ACNielsen közleményében.