Tíz évvel az első tamagocsik megjelenése után a virtuális háziállatok új generációja egyre népszerűbb a gyerekek körében. Most is hasonló a feladat, naponta többször kell megetetni, megfürdetni a képernyőn látható kedvenceket. Ugyanakkor sokkal több mindent lehet kezdeni az új generációs tamagocsikkal, mint tíz évvel ezelőtti társaikkal - írja a Reuters.
A játék gyártója reméli, hogy a mostani népszerűség nem múlik el olyan hamar, mint az eredeti verzió. "Mindig is arra készültünk, hogy felélesszük a tamagocsit, hiszen olyan hamar elmúlt az őrület" - magyarázta a hírügynökségnek a Bandai cég egyik vezetője, Takeiuchi Hongo. A játék legújabb verzióját 2004-ben dobták piacra 25 dollárért. Az újdonság, hogy a virtuális kedvencek már nem csak magukban léteznek, hanem képesek kapcsolatba lépni egymással infraporton keresztül.
A lények felnőnek, munkát keresnek, dolgoznak, sőt, össze is házasodhatnak és gyerekeket is szülhetnek. Mindig ikreket szülnek, hogy mindkét fél tovább tudja nevelni az utódot, ezek után a "szülők" eltűnnek, és az újakat nevelik tovább a tamagochi-tulajdonosok.
A gyártó reméli, hogy növelni tudják az eladásokat. Két évvel az új széria piacra dobása után márciusban már 20 millió tamagocsit tudtak eladni a világszerte. Ez ugyan a fele annak a 40 milliónak, amit a tamagocsi-mánia csúcspontján tudtak eladni, de a cég reményei szerint most tartósabb lesz a játék népszerűsége.
A Bandainál elismerik, hogy a tamagocsi első megjelenésekor nem készültek fel a hatalmas sikerre, ami a játékot körülvette. 1996-ban csak egyszerű játékként indult, de azonnal kultikus lett, ahogy Kína és a Fülöp-szigetek kormányai antiszociálisnak minősítették, és az iskolákban betiltották. A cég nem tudott eleget gyártani ahhoz, hogy kielégítse a vásárlók igényeit. Mire erre képesek lettek volna, addigra már lecsengett a tamagocsi-láz.