Népszerűbbek a gépi mosogatószerek

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A látványosan növekvő termékcsoportok közé tartozik a gépi mosogatószer; kiskereskedelmi forgalma megközelítette a kétmilliárd forintot tavaly, ami plusz 14 százalékot jelent az előző évhez képest - állapította meg az ACNielsen piackutató vállalat. A teljes mosogatószer kategória (gépi és kézi) kiskereskedelmi értékesítése meghaladta a 8 milliárd forintot, ez 8 százalékkal több, mint tavaly.

Ha a gépi mosogatószer mennyiségi eladásait bolttípusok szerint vizsgáljuk, akkor szembetűnik a hipermarket kiemelkedő szerepe - ismertette a kutatási adatokat Barna Erika, az ACNielsen regionális ügyfélkapcsolati menedzsere. A kiskereskedelemben eladott összes gépi mosogatószer 59 százaléka ugyanis az Auchan, Cora, Interspar vagy Tesco valamelyik áruházában került a fogyasztók bevásárló kocsijába tavaly, és ez az arány egyik évről a másikra alig változott. Ennek oka elsősorban, hogy az átlag feletti keresettel, így többek között mosogatógéppel rendelkező fogyasztók felülreprezentáltak a hipermarketek vásárlói között.

Szintén stabilnak látszik a vegyi áru szaküzlet második helye, 20 százalékos piaci részesedéssel. A hipermarketeken és a vegyi áru üzleteken kívül még a 400-2500 négyzetméter közötti eladóterű üzletekben viszonylag jelentős, 13 százalék körüli a gépi mosogatószer forgalma; a 400 négyzetméternél kisebb üzletekben nem jelentős az eladás ebből a termékből.

A mosogatógép a modern életstílus egyik jelképe; terjedése eredményezi a gépi mosogatószerek eladásának folyamatos növekedését. Szegmensei, a gépi mosogatószerek és az adalékok hasonló intenzitással fejlődnek. Barna Erika tájékoztatása szerint a gépi mosogatószerek forgalmának növekedése a közepes és a nagy kiszerelésű tabletták erősödő népszerűségének köszönhető, míg az adalékoknál a folyamatos termék innováció is hozzájárul a piac bővüléséhez.

Bár a kézi mosogatószerek jelentős mennyiségét (negyedét) szintén hipermarketben értékesítik, növekszik a 400-2500 négyzetméter közötti üzletek is: tavaly a kézi mosogatószerek 23 százaléka ott került a fogyasztók kosarába. Ezen kívül a 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek is fontosak, eltérően a többi vegyi áru kategória trendjétől. A kézi mosogatószerek több mint felét ugyanis az ilyen, kisebb eladóterű üzletekben adták el tavaly.

A kézi mosogatószerek is egyre inkább nagyobb kiszerelésben fogynak, ám a piacon még mindig a standard 500ml-es kiszerelés dominál. Mivel azonban a kereslet eltolódik a nagyobb kiszerelés felé, az egységárak nem növekednek a szegmensen belül.