Az új kormány világossá kívánja tenni a nemzetközi világ számára is, hogy tudják, milyen lépéseket kell tenni az egyensúly helyreállítása érdekében - mondta Kóka János gazdasági miniszter. "Ezeket akkor is meg kell lépni, ha esetleg politikai népszerűség-vesztéssel járnak" - tette hozzá a magyar gazdasági miniszter. Minden egyéb a stabilitási cél elérése után következhet - jegyezte meg.
A gazdasági tárca vezetője elmondta: Magyarországot jelenleg egy jól működő, intenzíven fejlődő gazdaság és egy rosszul működő, pazarló, sok elemében korszerűtlen államapparátus jellemzi. Hozzátette, hogy nem önmagában a költségvetés hiányának mértéke okoz súlyos problémákat, hanem elsősorban a struktúra átalakítására van szükség. Szavai szerint enyhít a nehézségeken a következő hét évben Magyarország számára elérhető mintegy 22 milliárd euró fejlesztési forrás.
Kóka János a bajor-magyar gazdasági együttműködés területén három témát jelölt meg: a kelet-magyarországi befektetések serkentését, a gyorsvasút-fejlesztést és a harmadik piacon megvalósuló együttműködést.
Erwin Huber a felvetéssel egyetértett, hozzátéve, hogy kiemelkedően fontosnak tartja a közlekedési infrastruktúra fejlesztését. Hozzátette: a TEN-hálózat keretében a Párizs-München-Bécs-Budapest vasútvonal fejlesztése érdekében már megindultak a munkálatok a Stuttgart-München-Augsburg vonalon.
A bajor miniszter egyetértett Kóka János azon felvetésével is, hogy a magyar vállalkozások jó kapcsolatait kihasználva közösen lépjenek fel a nyugat-balkáni piacon.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) adatai szerint a Bajorországba irányuló magyar export a korábbi évek visszaesését követően tavaly ismét lendületet vett, és mintegy 10 százalékkal nőtt. A Bajorországból Magyarországra irányuló szállítások pedig mintegy 18 százalékkal haladták meg az előző évi szintet.
A gazdasági tárca vezetője elmondta: Magyarországot jelenleg egy jól működő, intenzíven fejlődő gazdaság és egy rosszul működő, pazarló, sok elemében korszerűtlen államapparátus jellemzi. Hozzátette, hogy nem önmagában a költségvetés hiányának mértéke okoz súlyos problémákat, hanem elsősorban a struktúra átalakítására van szükség. Szavai szerint enyhít a nehézségeken a következő hét évben Magyarország számára elérhető mintegy 22 milliárd euró fejlesztési forrás.
Kóka János a bajor-magyar gazdasági együttműködés területén három témát jelölt meg: a kelet-magyarországi befektetések serkentését, a gyorsvasút-fejlesztést és a harmadik piacon megvalósuló együttműködést.
Erwin Huber a felvetéssel egyetértett, hozzátéve, hogy kiemelkedően fontosnak tartja a közlekedési infrastruktúra fejlesztését. Hozzátette: a TEN-hálózat keretében a Párizs-München-Bécs-Budapest vasútvonal fejlesztése érdekében már megindultak a munkálatok a Stuttgart-München-Augsburg vonalon.
A bajor miniszter egyetértett Kóka János azon felvetésével is, hogy a magyar vállalkozások jó kapcsolatait kihasználva közösen lépjenek fel a nyugat-balkáni piacon.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) adatai szerint a Bajorországba irányuló magyar export a korábbi évek visszaesését követően tavaly ismét lendületet vett, és mintegy 10 százalékkal nőtt. A Bajorországból Magyarországra irányuló szállítások pedig mintegy 18 százalékkal haladták meg az előző évi szintet.