A külföldi részesedésekből való bármilyen eladás az adósságtörlesztést fogja szolgálni, a Ferrovial közleménye szerint. A BAA-nál kedden közölték, hogy elfogadták a Ferrovial vezette konzorcium felülvizsgált - vagyis meredeken megemelt, korábban négyszer elvetett - átvételi ajánlatát, habár a másik kérő, a Goldman Sachs ajánlata jobbnak tűnik, legalábbis árban.
A BAA "vonzónak" nevezte a Ferrovial által megajánlott árat, amely a közlemény szerint részvényenként 9,5025 font - ez összesen 10,3 milliárd fontra értékeli a BAA-t -, de csak a részvényenként 15,25 pennys osztalékajánlattal együtt. Anélkül számolva a Ferrovial nettó ajánlata 9,35 fontra szól.
A Budapest Airport Zrt. (BA) múlt év végén aláírt privatizációs szerződése szerint a brit BAA a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető társaság részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazatát szerezte meg. A szerződés szerint 50 százalék plusz egy szavazat tulajdonrésznek a "jelen vevő" közvetlen tulajdonában kell maradnia.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő ZRt. (ÁPV), a BAA International Holdings Ltd. és annak magyarországi leányvállalata, a BUD Holding Vagyonkezelő Zrt. által aláírt szerződés 2011-ig csak azt teszi lehetővé, hogy az ÁPV előzetes értesítése után a BAA kapcsolt vállalkozásának átadja a részvénycsomagot, de ez nem sértheti a magyar állam érdekeit.