Lakáseladás: milyen a jó hirdetés?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mivel a lakásvásárlóknak manapság jó dolguk van, és jelentős kínálatból választhatnak, az eladóknak érdemes úgy hirdetniük a lakásokat, hogy kitűnjenek a tömegből. Ehhez mutatunk apró trükköket.

Ügyes eszközökkel lehet vevőt fogni.
© Dudás Szabolcs
Alapigazság, hogy érdeklődést egy-egy ingatlan iránt úgy tudunk felkelteni, ha ügyes eszközökkel hirdetjük meg. Az eladást persze ez még nem garantálja, hiszen a helyszíni bejáráson a vevőjelölt lehet, hogy mégsem azt a benyomást kapja, mint amire számított, ám tény, hogy a jól sikerült hirdetésekre több az érdeklődő. Az ilyen eszközök közül az egyik alapvető, hogy érdemes a kiemelés eszközeit alkalmazni. Ez ugyan némi pénzbe kerül, ám sokkal jobb az esélyünk arra, hogy az érdeklődő szeme nem siklik át otthonunkon a találati sorban. A hirdetést inverzbe fordító, színessé tevő, az ingatlant a keresés legelejére vagy az elsők közé soroló eszközök igen költséghatékonyak, hiszen nem kerülnek sok ezer forintba, mégis jobban mutatnak mint az átlagos hirdetési téglalap.

Mindig illusztrálva
Rossz taktika, ha valaki magánszféráját féltve vagy más okból úgy akarja eladni a lakását, hogy nem mutat róla egyetlen képet sem. Ezzel gyakorlatilag elrontja saját esélyét a gyors értékesítésre, hiszen sokkal többen érdeklődnek a képes hirdetések iránt. Ennek oka, hogy bár az ingatlanvásárlás fontos, és nagy pénzösszeget megmozgató esemény a legtöbb ember életében, mégis kevés időt szánnak rá. A vevők szeretik megnézni az ingatlan képeit az interneten, felmérni, tetszhet-e nekik élőben, vagy sem. Ennek híján el sem gondolkodnak a lehetőségen. Annak is megvan a módja, hogyan lehet izgalmasan illusztrálni egy eladó házat vagy lakást.

Rajzoljunk!
A vevői érdeklődés felkeltésének egyik nem alábecsülhető módja az alaprajz közzététele. Eladóként ne sajnáljuk az időt elkészíteni egy egyszerű, színes, ám a pontos alapterületeket feltüntető rajzot. Az ábra megmutatja a vevőnek, milyen elrendezésű a lakás, mekkorák a szobák, hány fürdőszoba van. Ez gyakran a legfontosabb információ a vevő számára, hiszen a legtöbb költözés mozgatórugója a több szoba, a nagyobb lakás. Ha ilyen sematikus rajzot feltüntetünk az ingatlan hirdetésében, megkönnyítjük a vásárló dolgát, és olyan érdeklődők jelentkeznek majd, akik tényleg ilyet keresnek. Igényességet, profizmust sugall, ha számítógépes grafikával készítjük el az alaprajzot: ezzel profit is megbízhatunk.


Csak előnyös részeket fotózzunk! (Oldaltörés)


Sokan felismerték már, milyen lényeges a fotó szerepe az ingatlanhirdetésekben. Ugyanazok azonban nem tudják, hogy a rosszul elkészített fénykép inkább hátrányt okoz. Figyeljünk arra, hogy csak az ingatlan előnyös részei szerepeljenek a fotókon. Az sem baj, ha magáról a házról kívülről nem készül kép, és felesleges törekedni a lakás teljes egészének egy fotón való megmutatására. Elegendő egy-két jellemző részlet, vonzó apróság megmutatása. Ha például panorámás az ingatlan, fotózzuk le azt. Bár látszólag felesleges elmondani, az ingatlanhirdetések jelentős hányadát látva mégsem az: a fotózás előtt tegyünk némi rendet a lakásban, hogy az oda nem való tárgyak elkerüljenek a képről. Apró trükk, de hatásos: még nappal is kapcsoljunk fel minden lámpát a lakásban. Egyszerűen jobban mutat úgy, nem véletlenül alkalmazzák ezt a fogást profi lakberendezési magazinok is.

Ne tartsuk homályban a helyszínt!
Ma már kevés az, hogy egy ingatlan a „város belső kerületében” található. A vevők elég alaposan tájékozódnak és döntenek arról a környékről, ahová költözni szeretnének, ezért specifikusan azokat a részeket nézik. Még adott kerületen vagy régión belül is csak azt a néhány helyszínt keresik, ahol el tudják képzelni jövendő életüket. Éppen ezért jelentős előnyt élvez, aki hirdetésében feltünteti a pontos településnevet, városrészt, utcát, sőt, házszámot. Utóbbi azért lényeges, mert egy térképen pontosabban megjelölhető az ingatlan. Gondoljuk meg: a vevőjelölt nem kap elég információt, ha a budapesti Váci utat jelöljük meg helyszínként, hiszen az két nagy fővárosi kerülethez tartozik, és jellege a kertvárostól a gyárnegyeden át a belvárosi irodapalotákig változik.

Hívószavak
Ha van olyan oka a lakáseladásnak, amely motivációt jelenthet a vásárlóknak, ne titkoljuk el. Különösen akkor, ha a jobb alkulehetőséget sejtethetünk vele. Ha engedünk az árból, használjuk bátran az elkoptatottnak tűnő, de mégis hatásos „irányár” jelzőt. Ha a „sürgős” jelző szerepel, bátran számíthatunk az alkura kész vevőkre. Ha feltüntetjük, miért adjuk el a lakást vagy házat, megnyugtathatjuk a vásárlójelölteket: nincs baja az ingatlannak, csak „családi okból”, „új munkahely miatt”, „válás miatt” meg kell válnunk tőle. E kifejezésekkel azonban nem szabad, és nem is éri meg visszaélni, mert a vásárlók hamar kiszúrják az ilyesmit, amikor a helyszínen járnak. Legkésőbb akkor, amikor a „sürgősen” lakást eladó csak hónapok múlva akar kiköltözni: ekkor gyanakodni kezdenek, és alaposabban megvizsgálják az ingatlant.

Tartalmi partnerünk a BookmarkMedia