Az irányelvek szerint egységesen tüntetik fel a termékeken a tápanyagok listáját, a kalóriamennyiséget és az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget. Ezeknek a feliratoknak a termék csomagolása elülső és hátsó oldalán egyaránt meg kell jelennie meghatározott bontásban - közölte az Élelmiszer-és Italgyártók Szövetsége (CIAA). A CIAA szövetség tagja egyebek között az ADM, a Cadbury Schweppes, a Danone, a Kraft Foods Inc, az Unilever.
Az Európa Parlament őszi szavazása után léphetnek életbe a szabályok, és ha ez megtörténik, akkor a gyártóknak a jelenleg alkalmazott "alacsony zsírtartalmú" vagy "magas energiatartalmú", "csekély alkoholtartalmú" -feliratoknál sokkal részletesebb leírási útmutatókat kell feltüntetniük.
A gyártók nemcsak a termék kedvező tulajdonságait emelhetik ki, de, - amennyiben van ilyen- fel kell sorolniuk az esetleges negatív vonásokat is. Ha pl. valamelyik termék ugyan alacsony cukor, de magas sótartalmú, ezt a címkézéskor ilyen formában kell feltüntetni.
E téren ezidáig az unióban nem léteztek egységes irányelvek, a kérdésben a 25 tagország nemzeti törvényhozása volt a döntő.
Az új szabályok nem vonatkoznak majd a friss élelmiszerekre (zöldség, gyümölcs, kenyér), továbbá a márkatermékekre, amelyeket a jelenlegi formájukban lehet értékesíteni még 15 éven át.
Az Európa Parlament őszi szavazása után léphetnek életbe a szabályok, és ha ez megtörténik, akkor a gyártóknak a jelenleg alkalmazott "alacsony zsírtartalmú" vagy "magas energiatartalmú", "csekély alkoholtartalmú" -feliratoknál sokkal részletesebb leírási útmutatókat kell feltüntetniük.
A gyártók nemcsak a termék kedvező tulajdonságait emelhetik ki, de, - amennyiben van ilyen- fel kell sorolniuk az esetleges negatív vonásokat is. Ha pl. valamelyik termék ugyan alacsony cukor, de magas sótartalmú, ezt a címkézéskor ilyen formában kell feltüntetni.
E téren ezidáig az unióban nem léteztek egységes irányelvek, a kérdésben a 25 tagország nemzeti törvényhozása volt a döntő.
Az új szabályok nem vonatkoznak majd a friss élelmiszerekre (zöldség, gyümölcs, kenyér), továbbá a márkatermékekre, amelyeket a jelenlegi formájukban lehet értékesíteni még 15 éven át.