A belvárosi üzletek keresettsége a bevásárlóközpontok piacának kiépülésével sem csökkent. Az idén például a diszkontáruházakra általánosan jellemző agresszív piacra-lépési stratégiát választó Schlecker jelent meg a Petőfi Sándor utcában, a luxusmárkák közül pedig a Louis Vuitton mutatkozik be az Andrássy úton. Szintén hisznek a város szívének jövőjében a fejlesztők: az Orco Property Group két nagy múltú épület újjáépítésével tervez bevásárlóközpontokat nyitni (volt Divatcsarnok illetve a Budapesti Értéktőzsde épülete), emellett a legfrissebb hírek szerint a Vörösmarty téren az ING beruházásában megvalósuló kiskereskedelmi- és irodaközponttal átellenben a Skála is elszánta magát a Luxus Áruház teljes felújítására.
Az Estonnál regisztrált megkeresések szerint a legnagyobb érdeklődés az V. és a VI. kerület portálos üzlethelyiségeire mutatkozik, elsősorban a 100-300 négyzetméteres kategóriában. A kínálat szűkösségére jellemző, hogy amíg egy megfelelő helyiség felkutatása akár fél évig is eltarthat, a megüresedő üzletek bérleti joga nem ritkán két héten belül új gazdára talál. A Váci utcában és a Vörösmarty téren akár 80-100 eurót is elérhet a bérleti díj négyzetméterneként és havonta. Az Andrássy út és a Nagykörút kiemelt szakaszán (a Nyugati tér és az Oktogon között) ennél jóval alacsonyabb a bérleti díj. Az Andrássy úton 35-50, a Nagykörúton 35-45 eurót kérnek négyzetméterenként.
Akadnak kihasználatlan ingatlanok is - jellemzően mellékutcákban -, amelyek akár hónapokig is üresen állnak. Az okok mögött néhányan ingatlanspekulációt is sejtenek, amely szerint a bérbeadók egy része a kínálatot mesterségesen korlátozva - a bérleti díjak feltornászásával -igyekszik extra profitot elérni.
Az Eston szerint a kihasználatlan helyiségek többnyire nem a bérbeadó érdektelenségének, vagy ingatlanspekuláció eredményei. Mint minden ingatlan esetén, az üzlethelyiségeknél is az elhelyezkedés a legfontosabb kritérium. A földszinti üzlethelyiséggel szemben támasztott elvárások legtöbbször nagy gyalogosforgalom meglétére, lehetőleg gyalogos átkelő illetve tömegközlekedési csomópont közelségére, főútvonali - ezen belül preferáltan utcasarki - elhelyezkedésre, nagy és jól látható portál meglétére és megfelelő alaprajzi elrendezésre utalnak. Plusz igényként jelentkezhet a kapcsolódó raktározási, parkolási lehetőség megléte, a könnyű árufeltöltés biztosítása, valamint - tevékenységtől függően - a lakóközösség és a hatóságok hozzájárulásának, engedélyének megléte.