Ahol a hirdetés, ott az adózás. © HVG |
Cégeknél egyszerű az adózás, hiszen a cég számlájára befolyt minden összeg bevételnek számít, és a hatályos törvények szerint kell adózni utána.
Magánszemélyeknél kissé bonyolultabb a helyzet, de természetesen nekik is kell adózniuk a hirdetésből szerzett bevétel után. Az APEH adójogi főosztályától megtudtuk, hogy az így szerzett jövedelmet ingóság bérbeadása címén kell bevallani. Hasonló módon, mintha például gépkocsit adnánk bérbe.
HVG-könyv: Keress! |
Hogyan alakítja át kultúránkat, üzleti életünket a Google és az internetes keresés? A Wired alapító szerkesztőjének könyve egy, az életünket megváltoztató technológiáról: a keresőkről. Mit jelent mindennapjainkban az állandóan rendelkezésre álló, végtelen információmennyiség? Milyen hatással lehetnek a keresők életstílusunkra? Milyen kulturális következtetéseket lehet levonni a keresőmotorokba naponta tízezerszámra beírt keresésekből? Rendelje meg a HVG Keress! című könyvét itt! |
Felmerül a kérdés, hogyan tudja ellenőrizni az adóhatóság, az így szerzett jövedelmet, illetve, hogy az adózó bevallotta-e így szerzett jövedelmét. Ha saját domain alatt bejegyzett honlapról van szó, akkor egyszerű az ellenőrök dolga. Egyszerűen megnézik, kinek a tulajdonában van az adott domain és ellenőrzik, az illető bevallotta-e, hogy hirdetésből is van jövedelme. Nehezebb az adóhatóság dolga, ha valamely blogszolgáltatónál vezetett blogról van szó, melynek szerzője nicnéven ír, vagyis nem vállalja valódi nevét.
Az APEH tájékoztatása szerint ha külföldi szerveren van a honlap, vagy külföldi szolgáltatónál vezetünk blogot, akkor is adózni kellene a hirdetési bevétel után. Az adóhatóság szerint azért, mert a tevékenységet Magyarországon végezzük, és az ehhez szükséges eszközök is itt vannak.