Eljárás indul az sms-es autópálya matrica vásárlások ügyében

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e az a tájékoztatás, ahogyan az autópálya-matrica sms-es megvásárlására ösztönöz az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított egy beérkezett panasz alapján, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szükséges az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlásához, holott az úgynevezett "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.

Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján a hivatal megállapította, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. és a Pannon GSM Távközlési Zrt. is részt vett, így a versenytörvény alapján ezeket a vállalkozásokat is bevonta a versenyfelügyeleti eljárásba.

Az eljárás alá vont vállalkozások előzetesen írásban, majd a versenytanácsi tárgyaláson szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni - áll a szervezet közleményében.


Az ÁAK ZRt. az első félévben 5,6 millió autópálya matricát adott el 16,5 milliárd forint értékben, ami 18, illetve értékben 19 százalékkal több, mint 2005. első hat hónapjában.