A kormányzatok már gondolkodnak azokon a terveken, miként lehetne a nagyobb reptéri biztonság költségeit érvényesíttetni a repülőjegyek áraiban. A számlát vagy az utasoknak vagy a légitársaságoknak kellene állnia, hiszen a biztonsági intézkedések sokmilliós nagyságrendű tételek.
Bisignani szerint a 2001-es terrorista merényletek óta hozott biztonsági intézkedések költsége az IATA, illetve a hozzá tartozó mintegy 260 légitársaság szintjén elérik az évi 5,6 milliárd dollárt.
Kiéleződött a probléma a brit légikikötőkben augusztus 9. óta bevezetett új biztonsági intézkedésekkel. Bisignani a Le Monde című francia napilap vasárnapi számában bírálta a BAA-t, a vezető londoni légikikötőket kezelő társaságot, amelyik ellen egyébként kártérítési perekre készülnek többletköltségekkel járó biztonsági intézkedései és ezek utazási következményei miatt a légitársaságok.
A brit rendszert, hogy "fizessenek a légitársaságok" utóbbiak keményen ellenzik és a londoni kormányzatot sürgetik, hogy ő fizesse meg a biztonsági többletköltségeket. Elemzők szerint azonban valószínű, hogy a többletköltségek végülis az utasok pénztárcáját terhelnék. A brit közlekedési minisztérium egyelőre nem kívánt nyilatkozni arról, miként is történne az új biztonsági intézkedések finanszírozása.