Dinamikusan fejlődik viszont a valódi gyümölcstea értékesítése, de emelkedik a gyógyhatású tea iránti kereslet is. Előbbi 4 százalékponttal növelte részarányát a mennyiségi forgalomból 16 százalékra, utóbbi pedig pedig 3-mal 22 százalékra, egyik évről a másikra.
A filteres teák döntő fölénye jellemzi a kiskereskedelmet. A boltokban eladott tea mennyiségének 89 százaléka filteres. Értékben valamivel még nagyobb az arány. A legkedveltebb teák négy legnagyobb szegmense filteres: listavezető a hagyományos fekete, majd a gyümölcsízű fekete következik, a gyógyhatású, valamint a valódi gyümölcstea. A teafüvek listavezetője a valódi gyümölcs, megelőzve a dinamikusan növekvő gyógyhatásút.
A fogyasztói átlagárak a hagyományos fekete teánál stagnálnak, míg a többi szegmensben kis mértékben (-4 százalékkal) emelkednek, tavalyhoz képest. A tea beszerzési helyei egyre inkább a modern, nagy eladóterű bolttípusok. A hiper- és szupermarketek valamint diszkontok együttes piaci részesedése a mennyiségi eladásokból 54-ről 59 százalékra nőtt egy év alatt. Ennél is magasabb a zöld tea 65 és a valódi gyümölcstea 80 százalékos részaránya.
A 400 négyzetméteresnél kisebb, lakóhely közeli boltok részaránya hagyományos fekete teából haladja meg a bolttípus összes tea-eladásainak átlagát.
A gyógyhatású tea értékesítésében nagy szerepet játszanak a patikák. Részesedésük 23 százalék 2005 augusztus-2006 júliusban, ami az előző hasonló periódus mutatójától 4 százalékponttal marad el.
Megjelentek a kereskedelmi márkák a teánál is. Amíg tavalyelőtt június-júliusban még csak 5 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból, addig a tavalyi hasonló periódusban már 9, idén pedig 11 százalékot. Elsősorban a diszkont csatorna okozza a kereskedelmi márkák térnyerését, amelyek 40 százalék felett részesednek a tea eladásaiból ebben a bolttípusban, idén júliusban.