A 2004 márciusa tartó folyamatnak már túl vannak a felén. Az M0-ás autóútnak ezt a szakaszát Magyarország a Kohéziós Alap 284 millió eurós támogatásából építi meg. A forrás magába foglalja a gyorsforgalmi út nyomvonalában, illetve védősávjában található ingatlanok megvásárlását is.
Az unió azzal a feltétellel nyújtott a beruházáshoz 85 százalékos vissza nem térítendő támogatást, hogy az utat 2007. november 30-ig forgalomba kell helyezni, és a támogatás pénzügyi zárását 2008 végéig el kell végezni.
Béni Gyöngyi szerint az ingatlanok megvásárlása, illetve ha nem sikerül megegyezni a tulajdonossal, akkor per útján történő kisajátítása nem lesz akadálya a pénzügyi zárásnak. A szóvivő elismerte, hogy a teljes pénzügyi folyamat bonyolult, ezért több esetben a kifizetés csak késedelemmel valósulhat meg. Mintegy 500 tulajdonos lehet, akinek a megegyezés utáni, törvényben előírt 60 napon belül nem sikerül átutalni az ingatlan vételárát, ám ezekben az esetekben az NA Zrt. késedelmi kamatot köteles fizetni.
Folytatódik az M0-ás keleti szektorában a területszerzés
Utolsó frissítés:
A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. ütem szerint halad az M0-ás keleti szektor 4-es számú főút és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométeres szakaszát övező 3000 ingatlan megvásárlásával illetve kisajátításával, amely több, mint 10000 tulajdonost érint – közölte Béni Gyöngyi, az NA Zrt. szóvivője.