A felmérés eredményeiről szóló közlemény szerint kiemelkedő termékcsoport a feldolgozott friss húskészítmény, amelynek kiskereskedelmi forgalma értékben 7 százalékkal nőtt 2005 július-2006 június között, az egy évvel korábbihoz képest, és immár meghaladja a 170 milliárd forintot.
Sörből értékben 6 százalékos csökkenést mértek, így az éves forgalom 100 milliárd forint alá mérséklődött. Mennyiségben is hasonló mértékű visszaesés volt tapasztalható. Sajtból a 10 százalék plusz következtében 60 milliárd felé közeledik az éves forgalom. A sajtok bolti eladása a vizsgált időszakban 10 százalékkal emelkedett.
A szénsavas üdítőitalok forgalma értékben 4 százalékkal csökkent, mennyiségben azonban 3 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. Az eladások a visszaesés ellenére azonban így is 50 milliárd forint felett maradnak. A gyümölcslé forgalma értékben 7 százalékkal nőtt, 40 milliárd forint fölé. Az eladott mennyiséget tekintve a gyümölcslevek forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A kávépiac 40 milliárd forintot meghaladó szinten stagnált, az eladott mennyiség 2 százalékkal csökkent.
A vizsgált kategóriák összes - mennyiségi - kiskereskedelmi forgalmából a 401 négyzetméteresnél kisebb, hagyományos boltok részesedése a szénsavas üdítőitalnál és a húskészítménynél a legnagyobb, 45-45 százalék. A 401-2500 négyzetméter közötti modern szegmensben kiemelkedik a sajt 35, és a gyümölcslé 30 százalékos részaránnyal. A hipermarketek részaránya legnagyobb a sajtoknál, ahol 40 százalékos, a feldolgozott friss húskészítményeknél és a kávéknál, ahol 29-29 százalék a részesedés.
A változások között szembetűnik a sajt és a gyümölcslé térnyerése a 401-2500 négyzetméter közötti bolttípusban, ahol részesedésük egyaránt 3 százalékponttal emelkedett; sajtnál a hipermarket, gyümölcslénél a kis boltok rovására. Nőtt e bolttípus piacrésze a sör eladásokban is, 2 százalékponttal. A szénsavas üdítőitaloknál 4 százalék mínuszt regisztráltak a kis boltok részesedésében, 2-2 pluszt pedig a modern bolttípusok szegmenseiben. A kávé eladásából a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedéséből 3 százalékpontot szereztek meg a hipermarketek.