A döntés azt jelenti, hogy Ferihegy és a debreceni repülőtér mellett a Nyugat-Dunántúlon is állandó vámszolgálattal, minden biztonsági szolgáltatás birtokában fogadhatja Sármellék a repülőgépeket.
Tavaly 26 ezer utas fordult meg a sármelléki repülőtéren, idén várhatóan eléri az utasok száma a 70 ezret, jövőre pedig a szakemberek 100 ezer utassal számolnak. Az államtitkár hangsúlyozta: a sármelléki repülőtér jó példája annak, hogy a politika és a magántőke együttműködése egy önkormányzati tulajdonban lévő repülőteret beírhat az európai légiutas-forgalomba.
Az elmúlt két évben az állam 415 millió forintot fordított fejlesztési és marketing-támogatásként a repülőtér támogatására, miközben az üzemeltetők 2,5 milliárd forintos önerős fejlesztést hajtottak végre.
Tájékoztatása szerint további fejlesztések várhatók Sármelléken. Hozzátette: más repülőterek fejlesztésére és támogatására is lehetőség nyílik, Győrben, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Békéscsabán is zajlik a repülőtér-fejlesztés, ezek a légikikötők logisztikai-turisztikai szempontból jelentés forgalomra számíthatnak.