Megerősítette az Airbus A380-asának késését az EADS

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Airbus anyacége, az EADS megerősítette az A380as szuperjumbo bevezetése újabb késésének hírét, ugyanakkor még korainak tartja annak kimondását, meddig tart - az immár harmadik - halasztás, vagy mennyibe kerül mindez a cégnek.

Airbus A380 próbaútra indul. Egy éves késés
© AP
Az Airbus 12 milliárd eurós A380 programja egy új "repülő mamut" osztályt indíthat el a repülőgépgyártásban, ám késése elérte az egy évet, ami szükségessé tette az EADS profitfigyelmeztetését, és júniusban a társaság vezetésének átalakítását is előidézte.

Az Airbus vezérigazgatója, Christian Streiff, aki júliusban került a cég élére, 100 napot adott magának arra, hogy részletesen áttekintse az A380 - négy európai országban szétszórt - termelési programját.

A cég most kiadott közleménye azt is tartalmazza, hogy további részleteket négy héten belül közölnek majd. Korábban azt ígérték, szeptember végén már elérhetővé teszik az A380-as biztosnak tekinthető szállítási terveit.

Az Airbus jelentős büntetéseket fizethet majd azoknak a légitársaságoknak, amelyek előjegyzést adtak a valaha gyártott legnagyobb, 300 millió dolláros utasszállító repülőgép megvásárlására.

Az Air France már szerdán bejelentette, hogy értesítést kapott a gyártótól aról, hogy változások lehetnek a szállítási tervekben. A korábbi halasztásokért az Airbus a vezetékrendszer szerelésénél jelentkező problémákat tette felelőssé. Az EADS részvénye a mai nyitást követően újabb két és fél százalékkal gyengült.