A GVH 315 millió forintra bírságolta a Procter and Gamble-t

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 315 millió forint bírságot szabott ki a Procter and Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt.-ra a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartásáért - közölte a GVH az MTI-vel pénteken.

A GVH a szeptember 21-i tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Procter and Gamble a televíziós reklámjaiban valamint hostessei által adott tájékoztatásaiban azt állította, hogy Bonux mosóporuk tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest. 
   
Ezt a "rendkívüliséget" azonban nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A GVH álláspontja szerint az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter and Gamble a tesztelést végző
kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik.

A társaság ezzel a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra. A GVH a bírság kiszabásánál egyebek közt arra is tekintettel
volt, hogy a Procter and Gamble esetében hatodik alkalommal állapított meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.