Amennyiben azonban magának a Budapest Airport Zrt.-nek a részvényeit akarnák értékesíteni, ahhoz a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV hozzájárulására lenne szükség - mondta Oravecz Péter. A kommunikációs igazgató emlékeztetett Macher Ákos, korábbi megbízott vezérigazgató szeptemberi tájékoztatójára, amikor az hangzott el, hogy az ÁPV csak akkor hagyja jóvá a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadának továbbértékesítését, ha az új vevő a jelenlegi tulajdonossal megkötött minden szerződéses kötelezettséget átvállal.
A Reuters hírügynökség csütörtökön az ügylethez közel álló forrást idézve jelentette, hogy a spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport várhatóan tíz napon belül megköti a szerződést a német Hochtief építőipari vállalattal a Budapest Airport eladásáról.
A Budapest Airportot tavaly decemberben vette meg a brit BAA repülőtér-üzemeltető, majd a BAA-t magát idén júniusban a Ferrovial felvásárolta. A BAA összesen 465 milliárd forint tranzakciós értéken jutott a Budapest Airport Zrt. 75 százalék mínusz egy szavazatához, a repülőtér 75 éves üzemeltetési jogához, továbbá a tevékenységhez szükséges állami tulajdonú eszközökhöz. A tulajdonos ezen kívül a vagyonkezelés 75 éve alatt az éves bevétel 0,5 százalékát, de minimum 750 ezer eurót fizet a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak.
A tranzakciós szerződésben a BAA 260,6 millió euró fejlesztést és beruházást vállalt 2011-ig, amelyek nem teljesítése esetén kötbért kell fizetnie. Erre - a vagyonkezelői szerződés szerint - 75 millió euró bankgaranciát kellett letennie a vevőnek.
A budapesti repülőtér-üzemeltető tavaly év végén lezárult privatizációs pályázatán a Hochtief konzorciuma volt a második helyezett. Az eredményhirdetés után a Hochtief beperelte az ÁPV-t, de később visszavonta a keresetét.