Bár a GfK tanulmánya szerint a szupermarketek piacrésze stabilizálódik, a kis boltok együttes piaci súlya csökken, a hipermarketek és cash&carry üzletek piacrésze stagnál, az átlagos vásárlásonkénti kiadás mégis nőtt az előző évhez képest. Az adatok tanúsága szerint Magyarországon 2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt realizált a kiskereskedelem, mint egy évvel korábban.
Továbbra is a készpénzzel történő fizetés a leggyakoribb, terjed azonban a modern, készpénzkímélő kártyás fizetés is – állapította meg a Gfk Hungária. A bankkártyával történő fizetés a vásárlások értékének már 12 százalékát teszi ki.
Az autós bevásárlások szerepe növekedett, kétötödük már így történik. A felmérés szerint továbbra is elsősorban a háziasszonyok intézik a bevásárlásokat. A férfiak kifejezetten nem szívesen vásárolnak háztartási és vegyi áru kereskedelemre szakosodott drogériákban.
A Gfk Hungária tanulmányából kiderült, hogy a bevásárlások zöme, az összes vásárlás értékének mintegy 40 százaléka, változatlanul a péntekre és szombatra koncentrálódik.
A GfK Hungária Piackutató Intézet január-júniusi időszakban vizsgált tanulmányából kiderült, bár a délelőtti órákban többször vásárol, a délutáni órákban többet költ a magyar vásárló.
GfK felmérés: többet költ a magyar vásárló
Utolsó frissítés:
Az egy alkalommal történő vásárlások összege növekedett, egyre többen járnak autóval vásárolni, s a bankkártyás fizetések szerepe is előtérbe került – közölte felmérésének eredményeit a GfK Hungária Piackutató Intézet.