Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője elmondta: azok a gyorsforgalmi utakról van szó, amelyeket a kormányrendelet tartalmaz. Így például az M0-ás északi és az M8-as dunaújvárosi hídja, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, a Nyíregyházát elkerülő út, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es Nagykanizsa-Becsehely, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa, Letenye-országhatár, és Zamárdi-Balatonszárszó közötti szakasza.
Az MTI által megkérdezett útügyi szakemberek szerint a már elkezdett gyorsforgalmi utak befejezésére mintegy 200 milliárd forintra lesz szükség jövőre.
"Az bizonyos, hogy 2007-2013 közötti időszakban a közlekedési operatív program keretében 1.700 milliárd forint állhat Magyarország rendelkezésre közlekedésfejlesztésre. Ebből a GKM tervei szerint mintegy 40-50 százalékban a közút részesedik, míg a fennmaradó összegből jut a vasútra, a városi közlekedésre, a vízi közlekedés és az intermodális közlekedés fejlesztésére is" - mondta a GKM szóvivője.
A szóvivő szerint a közvetlen költségvetési forráson, az EU-s támogatásokon kívül pénzintézeti hitelre is számítanak, az Európai Beruházási Bankkal már folynak a tárgyalások.
"Természetesen finanszírozási lehetőségként továbbra is nyitva áll a magántőke bevonása, így például szóba jöhet az M6-os tovább építése koncesszióban vagy PPP-ben" - mondta a GKM szóvivője.
Megerősítette, hogy a sztráda beruházások fedezetét a költségvetés a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-n keresztül biztosítja. A jelenlegi elképzelések szerint a sztrádahálózat üzemeltetése és a díjszedés marad az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) feladata. A társaság privatizációja továbbra is napirenden van.